Per molt que la immensa majoria de les vendes que estan aconseguint tant Mercedes com la resta de marques prèmium a nivell mundial continuen corresponent als seus models amb motors de combustió, ja siguin de gasolina o de dièsel, la marca alemanya sap molt bé que d'aquí a un futur no molt llunyà seran els models elèctrics els que dominen realment les carreteres a nivell mundial.
És per això que, d'una banda, el fabricant porta ja un temps apostant per llançar models 100 × 100 d'elèctrics amb un disseny propi i una filosofia pròpia i, per un altre, llançar també versions elèctriques dels seus models de combustió més ben posicionats al mercat.
D'aquesta forma, tan sols fa falta entrar al catàleg de la marca alemanya per adonar-se de les moltes opcions actualment a la venda que expliquen|compten amb aquest tipus de mecàniques, mecàniques que continuen sense ser destacables quant a quota de mercat a les carreteres espanyoles però que cada vegada van guanyant més pes.
La nova Mercedes EQT, una furgoneta elèctrica prèmium
L'última novetat en aquest sentit no passa precisament per ser un SUV o una berlina, dues de les carrosseries que més alegries els han donat a la marca els últims anys, sinó per ser una furgoneta compacta, un tipus de carrosseria que està guanyant també molt pes a les carreteres en els últims anys arran de la gairebé desaparició dels familiars a Europa.
No és altra que la Mercedes EQT, la versió elèctrica de la classe i que en aquest cas està basada en la Renault Kangoo elèctrica, encara que evidentment, sent com és un model de Mercedes, pot presumir de tenir una millor qualitat en tots els sentits així com un equipament de sèrie i una tecnologia també més avançada.
Si bé és cert que no es coneixen els preus al detall de les diferents versions, des de la marca apunten que aquest model arrencarà des dels 49.000 € al mercat alemany, per la qual cosa evidentment no serà en cap cas un model que molts consideren una ganga, encara que, això sí, compti amb una bateria que li permeti tenir gairebé 300 km d'autonomia, una xifra ja considerable.
Saben molt bé en el fabricant que aquest EQT no serà precisament el seu model més venut, entre altres coses perquè és un elèctric i té una carrosseria amb una quota de mercat molt menor, però el fet de tenir cada vegada més elèctrics al seu catàleg no fa una altra cosa que anar posicionant cada vegada millor al fabricant.