Mercedes ha donat un cop d'efecte al mercat de les berlines elèctriques amb la presentació del nou CLA, un model que combina l'última tecnologia de la marca amb un preu que descol·loca rivals directes com el Tesla Model 3. La versió d'accés, CLA 250+, part a Espanya de 54.710 euros, mentre que la variant més prestacional, CLA 350 4Matic, eleva la xifra fins als 59.325 euros, sempre per sota de la barrera psicològica dels 60.000 euros per a un cotxe prèmium de la seva categoria.
El CLA elèctric es basa en una nova plataforma i en una bateria de fins a 85 kWh, que li permet homologar una autonomia propera als 790 quilòmetres WLTP, superant la majoria de competidors directes. També introdueix una arquitectura elèctrica de 800 volts, la qual cosa es tradueix en recàrregues ultraràpides de fins a 320 kW, capaços de sumar més de 300 quilòmetres d'autonomia en tot just deu minuts.
El seu disseny manté l'essència estilitzada de la gamma CLA, però amb un treball aerodinàmic exhaustiu que deixa el coeficient en tot just 0,21, un valor rècord per al segment. El destacable en aquest cas és que el model no només aposta per eficiència i tecnologia, sinó que ho fa a un preu que trenca les previsions habituals en una marca prèmium.
Un preu que redefineix el segment
L'estratègia de Mercedes amb el CLA elèctric és clara: situar un producte tecnològicament avançat i amb gran autonomia en un rang de preu que ho faci competitiu fins i tot davant marques que fins ara dominaven el terreny elèctric. El CLA 250+ es converteix així en el Mercedes elèctric més accessible, sense renunciar a elements de confort i seguretat propis de categories superiors.
D'altra banda, l'arribada del CLA elèctric obre la porta a una gamma més àmplia que inclourà versions híbrides i microhíbrides el 2026, la qual cosa permetrà a la marca cobrir diferents necessitats de mercat i accelerar la transició cap a l'electrificació.
El nou CLA no només és una berlina elèctrica amb gairebé 800 quilòmetres d'autonomia i càrrega ultraràpida, sinó que, amb un preu de partida de 54.710 euros, es col·loca en una posició d'avantatge davant molts rivals directes. Mercedes redefineix així la seva estratègia en el segment prèmium elèctric amb una proposta que combina eficiència, innovació i un cost més contingut del que s'esperava.