A Mercedes tenen molt clar que el futur del mercat de l'automòbil passa per l'electrificació. D'aquí a uns anys (és molt difícil assegura exactament quan) la immensa majoria de models que circularan per les carreteres europees seran cent per cent elèctrics.

Tanmateix, en aquests moments de transició en què es troba el mercat, els híbrids van guanyant força. Tenint en compte que al nostre país encara no s'ha desplegat una rede de carregadors elèctrics amb prou pes per a abracar tot el mercat, són molts els conductors que prefereixen quedar-se en un punt intermedi abans de fer el salt definitiu dels motors de combustió als cent per cent elèctrics.

I allà és on apareixen opcions com els micro híbrids, models amb un petit motor elèctric que els ajuda a tenir la buscada etiqueta ECO de la DGT però que no afecta al consum, motors híbrids, on Toyota ha demostrat ser per sobre de la resta, i els híbrids endollables, on es combinen els dos punts forts de cada mecànica.

Un segment, el de els híbrids endollables que, ull, continua sent molt minoritari a Espanya. La seva quota de mercat actual és d'amb prou feines un 4,89 per cent. Això sí, el creixement anual d'aquest tipus de models, malgrat la caiguda el mes de desembre de 2021 de més d'un 25 per cent respecte al mateix mes de l'any anterior, el 2021 ha estat, ull, del 85,38 per cent. Una pujada espectacular que no fa cap altra cosa que convidar a les marques a continuar apostant per aquest tipus de motors.

Mercedes té molt pes al mercat dels híbrids endollables a Espanya

Un mercat, el dels híbrids endollables, en el que el dominador principal és el Peugeot 3008 PHEV, un SUV generalista que, amb aquest motor, s'apropa més als prèmium.

Al desembre aquest Peugeot ha aconseguit ser de nou el PHEV més reeixit a les nostres carreteres, un mes en el que Mercedes pot presumir d'haver colat ni més ni menys que dos dels seus models estrella en aquest top 5 de PHEV amb més nombre de matriculacions al nostre país.

 

No són d'altres que els GLC i Classe A en les seves variants híbrida endollables, amb 279 i 215 matriculacions respectivament. És cert que són xifres que es queden molt lluny de la del Peugeot 3008 PHEV, que ha aconseguit el desembre 429 vendes. Tanmateix, també és cert que són xifres que evidencien la traça de la marca alemanya en un mercat en el que els prèmium (el Volvo XC40 i el DS 7 Crossback E-Tense completen aquest top 5) tenen molt pes.