Tan sols fa falta veure la immensa majoria dels comentaris i de les opinions que giren entorn de la nova generació del Mercedes CLA per adonar-se de l'excel·lent feina que ha fet la marca alemanya amb aquest nou model. I és que, si bé és cert que les versions anteriors van ser ja molt aplaudides a nivell de disseny, aquesta nova generació ha elevat el to de la marca alemanya, convertint-se segurament d'allò dels models més bonics que podem trobar dins del seu ampli catàleg.
Una novetat important que representa a més una de les grans apostes de Mercedes pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics ja que, si bé és cert que aquest model continuarà comptant amb versions amb motors tèrmics, la versió elèctrica està cridada a marcar un abans i un després, entre altres coses perquè arriba excel·lentment dotada a nivell de motor i a nivell d'autonomia, amb fins a gairebé 800 km homologats.
No és casualitat llavors que molts s'hagin emportat les mans al capdavant en assabentar-se de què, ara que fa tot just una setmanes que aquest model es va presentar, ja estan començant a detectar-se alguns problemes, sent un d'ells un problema realment gravi.
El Mercedes CLA no carrega als carregadors de 400 volts
I és que un dels grans al·licients d'aquest model és que podia comptar amb una capacitat de recàrrega de la seva bateria extremadament ràpida, passant del 10 al 80 per cent de la seva capacitat a la bateria en tan sols 22 minuts, la qual cosa equival (en teoria) a més de 600 km.
Però problema en aquest cas és que, almenys tenint en compte les moltes proves que s'han realitzat ja d'aquest model, s'ha descobert que no pot carregar als carregadors de 400 V ja que li falta un convertidor que li permeti adaptar la tensió a la xarxa, de tal manera que aquest nou CLA no pot carregar en la immensa majoria de carregadors ràpids a Espanya, entre ells alguns dels Supercarregadors de Tesla.
Un problema que evidentment pot acabar sent fatal referent a xifres de vendes, pel que no és casualitat que la marca ja està treballant en solucionar-lo com més aviat millor, entre altres coses perquè aquest model estava cridat a marcar un abans i un després i acabar amb un dels grans problemes dels cotxes elèctrics: els llargs temps d'espera per poder carregar-ne molta de la seva bateria.