Com bé saben tots aquells conductors que busquen un model que se situï diversos esglaons per sobre de les marques generalistes com Toyota, Kia, Peugeot o Seat, entre altres, és als concessionaris de Mercedes, BMW i Audi on es poden trobar segurament les millors opcions deixant de banda marques encara més prèmium.

És més que evident que el trio de marques alemanyes no pot presumir de ser en cap cas marques associades a preus baixos, sinó més aviat el contrari, fabricants associats a una qualitat molt superior a la mitja, motors potents, molta tecnologia de sèrie i un equipament també molt més dotat que el de les marques generalistes.

 

Això sí, per molt que siguin marques que se situï a diversos esglaons per sobre, al final saps molt bé que competeixen entre elles de la mateixa forma que els generalistes competent també entre elles, per la qual cosa els preus acaben sent alguns casos l'argument final a l'hora d'aconseguir vendre més o menys models.

Com no podia ser de cap altra forma, també a les marques prèmium el factor de la novetat acaba sent també un factor important, per això és bastant habitual que, quan una d'aquestes tres marques actualitza un model, les vendes d'aquest model augmenten de forma notable en comparació amb els models de la competència.

El BMW X1 és més car que el Mercedes GLA, que continua sent una bona opció

I això és precisament el que està passant ara en el segment dels SUV de mida compacta de les prèmium, on el BMW X1 i el Mercedes GLA poden presumir de ser dues de les millors opcions.

El problema per a Mercedes és que BMW acaba de llançar una nova generació del que ja pot presumir de ser un d'aquests models més venuts, per la qual cosa, si bé és cert que el model de l'estrella de plata continua sent una opció molt interessant encara que s'hagi una opció veterana, el BMW compta amb aquest plus de novetat.

 

Com bé podem veure en quecochemecompro.com, les diferències de preus no són enormes. Mentre que el X1 té un preu de partida de 41.500 €, el Mercedes es queda un esglaó per sota, amb un preu de partida de poc menys de 40.900 €, és a dir, menys de 1000 € de diferència entre els dos models. Així, per molt que el GLA sigui igual de bo el BMW, sent un model més veterà no seria estrany que continués estant per darrere quant a vendes.