La majoria de la gent espera que el seu cotxe entri en reserva per posar gasolina, un error molt comú que et pot sortir realment car a la llarga. Per començar, no estalvies diners, ja que tard o d'hora necessitaràs parar a repostar, així que únicament allargues l'inevitable. Sense esmentar que això de vegades és un perill, en especial en trajectes llargs, si no saps on pots trobar la següent gasolinera, corrent el risc de quedar-te tirat.
Tenir el dipòsit buit tampoc implica un menor consum de combustible, ja que no solament el pes total influeix, també la velocitat, la conducció, la càrrega o l'eficiència del vehicle, a part del model. I entre els punts negatius, cal esmentar que la bomba de combustible es refrigera amb el propi combustible, així que tenir-lo sempre pràcticament buit pot provocar que la bomba treballi en pitjors condicions i es desgasti abans.
D'altra banda, els filtres de combustible estan dissenyats per retenir impureses, però apurar el dipòsit de combustible repetidament augmenta la probabilitat que arribin més partícules al filtre, reduint la seva vida útil. Tingues en compte això, i és millor que a partir d'ara comencis a repostar abans de quedar-te en reserva. El recomanable és fer-ho quan el dipòsit es trobi entre un quart i un terç de la seva capacitat, per evitar problemes.