Els que sempre han tingut Mazda com una de les seves marques de referència saben molt bé que el fabricant japonès sempre s'ha caracteritzat per tenir el seu propi full de ruta i no seguir en gaires casos les tendències del moment.
Si bé és cert que saben a Mazda que tampoc no poden desviar-se massa i córrer riscos innecessaris que podrien acabar provocant una caiguda important en les seves vendes, sí que la marca ha pres en els últims temps una sèrie de decisions que emfatitzen aquest esperit potser rebel del fabricant.
I el millor exemple en aquest cas és el nou CX-60, un SUV de grans dimensions que se situa per sobre del CX-5 i que té la particularitat d'haver arribat al mercat amb un tipus de mecànica per la qual cada vegada menys marques estan apostant: un moto dièsel.
No és que sigui cap secret que aquest tipus de motors van a la baixa quant a vendes, entre altres coses perquè són un tipus de motor que estan en el punt de mira de les autoritats per la seva contaminació. A més, es pot tenir en compte que, especialment en ciutat, els híbrids auto recarregables són capaços d'aconseguir també molt bons consums.
El Mazda CX-60 té un consum molt baix malgrat la seva potència
Però cap tenir en compte que els dièsel no són motors pensats per a la ciutat, sinó més aviat el contrari, són motors pensats i dissenyats per treure el seu rendiment més gran i eficiència a altes velocitats en autopistes i autovies a velocitats sostingudes.
I allà és on el Mazda CX-60, amb el seu motor dièsel amb 6 cilindres en línia i ni més ni menys que 3.3 litres de cubicatge que desenvolupa 254 CV de potència aconsegueix aconseguir uns consums de menys de 5,5 litres als 100 quilòmetres, consums molt més baixos que els que aconsegueixen molts motors de gasolina molt menys potents i molt menys pesats que aquest enorme SUV.
A més, a Mazda han optat per dotar-lo d'un sistema de micro hibridació lleugera per poder així lluir l'etiqueta ECO de la DGT i moure's sense problema per entorns urbans malgrat que no sigui el millor terreny de joc d'aquesta mecànica.
Un model pensat per als conductors que realitzen molts quilòmetres a l'any i la majoria d'aquests són a altes velocitats en autopista o autovia, on el dièsel, per molt que sigui un motor ja més que condemnat, continua sent la millor opció quant a eficiència.