Mazda sempre s'ha caracteritzat per ser un fabricant amb dos punts forts: d'una banda, l'excel·lència a l'hora de dissenyar i llançar models al mercat amb uns dissenys tan elegants com esportius que, en molts casos, converteixen els seus models en la referència en els seus respectius segments. Per un altre, perquè els seus cotxes sempre han comptat amb alt nivell de tecnologia als seus motors.
Bons exemples d'ells són els actuals motors SkyActiv o el motor dièsel recentment estrenat en el nou Mazda CX-60, un dels models més atractius en quan a relació qualitat/tecnologia/preu del nostre mercat.
En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que la marca d'Hiroshima té per objectiu final tenir un catàleg de cotxes en el qual els protagonistes siguin tots 100 × 100 d'elèctrics. Tanmateix, com estan fent també altres marques, a Mazda no està optant per una electrificació total, sinó que per anar a poc a poc guanyant pes en aquest mercat però també aportant novetats al mercat espanyol amb un altre tipus de mecàniques.
El nou Mazda MX-30 serà un híbrid endollable amb motor rotatiu
Una de les grans esperances de la marca en aquest sentit viure a la seva posada de llarg al pròxim Saló de l'Automòbil de Brussel·les 2023: el nou Mazda MX-30. Un model la presentació del qual tindrà lloc el proper dia 13 de gener de 2023 a les 10:00 hora espanyola peninsular.
No és un model menor per a la marca, entre altres coses perquè serà el model que recuperi una de les senyes d'identitat del fabricant al llarg de la seva història: els motors rotatius.
No deixa de ser curiós, tanmateix, que la nova generació d'aquest model, un model que fins ara tan sols havia estat la venda amb una versió 100 × 100 elèctrica a Espanya i a Europa, vagi deixar de banda el seu motor elèctric per apostar-ho tot a un motor híbrid endollable. És més, lluny de les fronteres europees aquest model es vendrà també amb motors de combustió.
Apuntar en el fabricant que, veient que les xifres de vendes del seu MX-30 elèctric no han estat les desitjables, han preferit apostar per una altra estratègia comercial amb un model que, amb el nou motor, sí que apunta a convertir-se en una de les referències entre els que busquin un suburbà ferit endolla parli. Un model que, si tot segueix segons el previst, el més probable és que arribi a les carreteres europees durant la pròxima primavera. Molts, evidentment, ja ho estan esperant.