Entre els models més reeixit de Mazda destaca el CX-5. El tot camí compacte ha estat èxit absolut des del seu llançament. I per mantenir-lo, Mazda ha realitzat alguns canvis en la gamma necessaris.

Val a dir que la firma japonesa ja va realitzar algunes modificacions fa un any i mig amb alguns canvis en l'estètica i als equipaments. Però a la velocitat que avança el sector del motor, en la companyia han vist necessari aplicar alguns nous canvis de cara a 2023. Un any que serà clau per a Mazda després del llançament del nou CX-60.

Mazda renova el CX-5

Però centrem-nos en el CX-5. Les modificacions a què ha estat sotmès no tenen a veure amb l'estètica, sinó amb els equipaments i els blocs mecànics. Anem per parts.

Mazda CX 51
Mazda CX 5 / Mazda

D'una banda, la gamma d'acabats ara comptarà amb les terminacions Prime-Line, Center-Line i Exclusive-Line, en la línia del CX-60. El Center-Line inclou de sèrie:

  • Assistent d'estacionament amb sensors davanters i darreres
  • Càmera de marxa enrere
  • Miralls retrovisors exteriors abatibles automàticament
  • Seients davanters calefactables
  • Volant calefactable
  • Sistema de connectivitat «Mazda Connect» amb pantalla de 10,25 polzades
  • Sistema Mazda SD Navigation
  • Ports de càrrega USB-C en la part davantera
  • Connectivitat sense fil Apple CarPlay i Android Auto

Mentre que l'Executive-Line compta afegeix a l'anterior:

  • Control de velocitat adaptatiu «i-Activsense»
  • Fars davanters Matrix LED
  • Cambra 360a
  • Contraporta posterior elèctrica
  • Sistema de so BOSE
  • Càrrega sense fil per a telèfons intel·ligents

A més, els acabats Homura i Takumi es mantenen com els més exclusius. Mentre que els Ad'vantage i Newground també estan disponibles, però com a edicions especials.

Mazda CX 5
Mazda CX 5 / Mazda

Novetats als equipaments i en l'apartat mecànic

Com dèiem, l'apartat mecànic també ha tingut canvis. Ara la marca ha sumat tecnologia Mazda M Hybrid als models de gasolina, que passaran a dir-se e-Skyactiv-G. Models que explicaran amb un generador d'engegada de 24V que recupera energia en les frenades per convertir-la en electricitat i assistir al bloc tèrmic.

Aquesta tecnologia estarà en els dos models disponibles, l'e-Skyactiv G 165 i l'e-Skyactiv G 194. I comptaran amb un sistema de desactivació de cilindres. Mentre que el parell motor del més potent ha augmentat de 258 Nm a 263 Nm. On no hi haurà canvis és en les versions dièsel de 150 i 184 CV. Totes les versions compten amb els sistemes de transmissió dels gasolina, encara que en el més potent tindrem un canvi automàtic.

Una sèrie de canvis que de moment estaran disponibles al Japó, però que molt aviat estaran disponibles a Espanya.