Mazda ha fet un pas clau en la seva estratègia d'electrificació en establir una aliança amb CATL, líder global en la fabricació de bateries per a automòbils elèctrics. La col·laboració es canalitza a través de Changan Mazda, la seva aliança d'empreses a la Xina, amb l'objectiu de desenvolupar una nova generació de vehicles elèctrics basats en una innovadora plataforma modular. Aquesta arquitectura, coneguda com a CIIC, integra a una sola estructura la bateria, el sistema de propulsió i l'electrònica principal del vehicle.

 

L'adopció d'aquesta plataforma permetrà a Mazda accelerar els seus processos de desenvolupament i adaptar els seus models de forma més flexible a les necessitats del mercat. L'estructura tipus "monopatí" de la CIIC facilita la producció de diferents carrosseries sobre una mateixa base tècnica, el que optimitza costos i escurça els terminis d'industrialització. Aquesta decisió s'alinea amb la necessitat de millorar la competitivitat en un context on la velocitat d'adaptació és determinant.

Es pot destacar que Mazda es converteix així en el primer fabricant internacional en incorporar aquesta plataforma en els seus plans industrials. La tecnologia de CATL no només garanteix una densitat energètica més gran i eficiència en la gestió tèrmica, sinó que també permet una integració més eficient de tots els components elèctrics. Aquesta solució tècnica representa un avenç rellevant en la transició cap a una mobilitat totalment elèctrica.

Impuls a l'electrificació i expansió en mercats clau

El primer model derivat d'aquesta col·laboració serà el Mazda EZ-6, un sedan elèctric que ja ha estat presentat al mercat xinès amb versions tant 100 % elèctriques com d'autonomia estesa. Aquest model, basat en la plataforma EPA1, marca l'inici d'una nova etapa per a Mazda en l'electrificació de la seva gamma. A Europa, l'EZ-6 es comercialitzarà sota la denominació Mazda 6e.

 

D'altra banda, els pròxims desenvolupaments conjunts entre Mazda i CATL estaran plenament avalats sobre la plataforma CIIC, amb els primers models previstos per a finals de 2026. Aquesta estratègia permetrà a la marca accedir a una tecnologia que ja està sent feta servir per fabricants locals a la Xina amb notable èxit, i que ara servirà de base per ampliar l'oferta global de Mazda en el segment elèctric.

Per tot això, aquesta aliança es presenta com un moviment estratègic de gran calat. Mazda reforça la seva posició al mercat asiàtic i s'assegura accés a una de les tecnologies de bateries més avançades del sector, amb potencial per millorar tant les seves capacitats tècniques com el seu posicionament internacional.