Tal com està ocorrent en tants altres fabricants a Europa, marques tan esportives i luxoses com és el cas de Maserati, Porsche i Mercedes han decidit fer el salt als cotxes elèctrics, entre altres coses perquè saps molt bé que són els cotxes que seran determinants a les carreteres del vell continent en els propers anys.

Així, per molt que la quota de mercat dels elèctrics a nivell general sigui menor encara que la que tenen els motors de combustió, la tendència està començant a canviar. Bona prova d'això és que, per exemple, el Tesla Model Y pot presumir de ser, juntament amb Dacia Sandero, un dels models més venuts a Europa en el que portem d'any.

 

No és casualitat llavors que marques tan luxoses com és el cas de Maserati allà anotat també per començar a posar a la venda models 100 × 100 d'elèctrics. I un dels més interessants en aquest sentit és un model que es convertirà en el principal rival de marques com Porsche i Mercedes.

Maserati posa a la venda el seu primer SUV elèctric

Després de l'arribada del Gran Turisme Folgore, el primer EV de la marca, ara li toca el torn al Grecale, el primer SUV 100 × 100 elèctric de la marca italiana que arriba per ser un dels grans rivals del Mercedes EQE.

Com no podia ser d'una altra forma, més enllà de ser un model amb l'últim en tecnologia del mercat i amb una qualitat de materials més que prèmium, el seu motor és un dels seus millors arguments de venda. I és que comptarà ni més ni menys que amb una potència de 550 cavalls, una potència repartida en dos motors, un en cada eix, i que, per tant, li permetrà comptar amb tracció les quatre rodes.

 

Quant a la bateria, Maserati l'ha dotat amb una 105 kW hora, el que li permet tenir ni més ni menys que 487 km d'autonomia segons el cicle d'homologació WLTP, una xifra que, com ocorre amb tots els elèctrics, pot variar, i molt, en funció del tipus de conducció.

Això sí, com era d'esperar, aquest Maserati Grecale no serà un model precisament barat. I és que el seu preu de partida supera els 120.000 €, convertint-lo en un dels elèctrics més Top del mercat i un model dirigit tan sols per als més VIP. Això sí, no seria estrany que les vendes del Mercedes EQE baixessin de forma notable.