Un dels grans reptes que tenen les marques clàssiques a Europa, ja siguin marques europees, japoneses o americanes, és la de fer davant l'arribada dels models elèctrics low-cost que arriben des de la Xina, models que realment estan posant en un compromís molts fabricants a les carreteres del vell continent.

I és que cada vegada són més les opcions que podem trobar de marca que arriben des de la Xina, un mercat on els elèctrics tenen cada vegada més pes, que passen per ser opcions amb una relació qualitat preu molt millor que la que tenen models de marques europeus, japonesos o americans.

No és casualitat llavors que Citroën hagi fet un pas molt important en aquest sentit cap a davant amb la nova generació del seu C3, un model que en la seva versió elèctrica sí que es podrà situar més o menys al mateix nivell quant a preu respecte a models elèctrics xinesos.

 

Però que Citroën altres marques estiguis ja treballant en llançar al mercat models 100 × 100 d'elèctrics no significa que no continuïn arribant opcions gaire interessants des de la Xina, opcions que sens dubte, en el dia d'avui, no té un rival quant a preu.

El Dongfeng NAMMI 01, un elèctric xinès imbatible per preu

Un d'ells és el Dongfeng NAMMI 01, un utilitari que, com no podia ser d'una altra forma i com sol ser habitual en aquest tipus de marques low-cost, tenen el seu preu el seu millor argument de venda.

De moment des del fabricant ja han assegurat que es posarà a la venda en mercats europeus com és el cas d'Eslovènia, i que podria tenir un preu de partida que rondarà els 18.000 €, un preu tremendament sota i que el deixa fins i tot per sota de la immensa majoria d'utilitaris amb motor de combustió.

 

Des de la marca han apuntat també que arribaran dues versions d'aquest model, una versió senzilla amb un motor de tot just 95 cavalls de potència i amb una bateria de 31,4 kWh que li permetrà tenir 280 km d'autonomia i una versió més potent amb 163 cavalls de potència i una bateria més capaç, de 42,3 kWh, que en el seu cas una bateria que li permetrà tenir més de 360 km d'autonomia.

Un exemple més de com els fabricants xinesos estan posant contra les cordes els fabricants clàssics a Europa, una cosa que ha provocat que marques com Citroën, entre d'altres, hagin decidit moure fitxa en aquest sentit.