Per molt que els més veterans al nostre país recordin a MG, Morris Garage, com una de les marques britàniques més ben valorades fa ja moltes dècades al vell continent, avui dia aquest fabricant anglès forma part del gegant asiàtic Saic Motors, els seus models no és que puguin precisament presumir de ser opcions prèmium, sinó més aviat al contrari, ser opcions low-cost que, això sí, passen per tenir una excel·lent relació qualitat preu.

I precisament ha estat Saic Motors la que ha elegit l'actual Saló de Ginebra per donar a conèixer la nova marca amb què arribarà a Europa, una marca que s'allunya, i molt, de l'esperit de MG, entre altres coses perquè aquest nou fabricant pot presumir de tenir-ne al seu catàleg algunes de les berlines i dels SUV més prèmium interessants del mercat.

 

Sota el nom d'IM, Inteligent Mobilty, aquest fabricant xinès vol convertir-se en una bona alternativa a marques prèmium molt assentades en Europa i en Espanya com és el cas de Mercedes, Audi i companyia, encara que es pot tenir en compte que els seus models seran 100 × 100 d'elèctrics, una cosa que evidentment li restarà molta quota de mercat a nivell general al vell continent.

Els models d'IM que acabaran arribant a Espanya

De moment ja se sap que aquest fabricant llançarà fins a tres models a la Xina, una berlina molt interessant i amb més de 600 km d'autonomia segons el cicle d'homologació xinès, molt menys realista que l'europeu, coneguda com L7, i dos SUV, el LS6 i el LS7, sent el primer més compacte que el segon.

 

Això sí, en els dos casos, com passa amb la berlina, arriben amb un nivell de tecnologia i d'equipament que segurament provocarà que, una vegada es coneguin els preus que tot apunten que seran més baixos que els d'alguns dels seus rivals directes, moltes vendes que anaven a aconseguir marques prèmium europees se n'acabin anant als concessionaris d'aquest fabricant xinès.

La idea del fabricant xinès és que aquests models es posi el primer a la venda al seu mercat natal, mercat molt més propens a aquest tipus de models, i que després a poc a poc es vagin incorporant als concessionaris a Europa, el que ens dona una altra cosa que ampliar encara més l'oferta de models elèctrics que cada vegada és més gran a les carreteres del vell continent.