Citroën no és ni pretén ser una marca prèmium. Més aviat el contrari. El fabricant francès sap molt bé que apostar per models generalistes és el que els ha portat a convertir-se en una de les referències en el mercat europeu. Tanmateix, tal com han fet també altres fabricants, el Citroën van optar fa ja un temps per llançar al mercat la seva pròpia marca prèmium: DS.
La idea no és que aquest fabricant competeix directament amb Mercedes, BMW i Audi, marques amb molt més nom i pes al nostre mercat, sinó que es converteix en una alternativa per a aquells conductors que, buscant un model que se situa per sobre de la mitja dels generalistes, no estan disposats tampoc a pagar el sobrecost que té fer-ho anant als concessionaris de les marques prèmium alemanyes.
En aquest sentit, els models des d'aquest presumeixen de tenir un disseny i un nivell de tecnologia al seu interior que ens situa precisament en aquest esglaó per sobre dels models tant de Citroën com de la resta de marques generalistes. I tot això ho fan amb una relació qualitat preu que els converteix en una proposta molts casos i resistència.
El Citroën DS4, un compacte prèmium molt interessant
Un molt bon exemple d'això és el d'aquell quatre, el contacte de la marca prèmium de Citroën que arriba amb dues variants, un de gasolina i una amb un motor híbrid endollable. Si bé és cert que la de gasolina és ja un model molt interessant amb un preu de partida just per sobre dels 33.000 €, és la versió PHEV en la que molts consideren irresistible.
Altres coses perquè, tal com podem veure en quecochemecompro.com, el seu preu de partida és de 40.500 €, un preu molt interessant tenint en compte que, sent com és un híbrid endollable, pot circular davant més de 50 km en manera 100 × 100 elèctric així com aprofitar-se de tots els avantatges de l'etiqueta ZERO de la DGT, que no és que siguin precisament poques.
D'altra banda, es pot destacar que el seu motor de 225 cavalls de potència el converteix també en una opció perfecta per a aquells que busquen una conducció potser un punt més dinàmica respecte a la versió de gasolina, que compta de sèrie amb un motor de 130 cavalls, una opció més senzilla.
Per molt que tant un Citroën com DS sàpiguen que els models prèmium de la marca francesa no vagin a arribar en cap cas tenir la quota de mercat dels models de la marca generalista, sí que estar presents a les carreteres europees és una manera de potenciar la imatge del fabricant.