L'arribada dels cotxes elèctrics està significant sense cap tipus de dubtes la revolució més gran en la indústria d'automòbil des de la seva creació fa ja molts anys. I és que no és tan sols que els cotxes vagin a comptar d'aquí a un futur no molt llunyà amb motors 100 × 100 elèctrics i que vagi a ser aquest tipus de cotxes els que realment dominen les carreteres a nivell mundial, sinó que la introducció d'aquest tipus de motors està provocant també canvis al mercat mundial.

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que, a diferència de la qual cosa ocorria fa uns anys o unes dècades, quan les marques que operaven en països com la Xina o l'Índia tot just tenien presencia en mercats com l'europeu o americà, avui dia són cada vegada més les marques que arriben des de la Xina amb propostes molt interessants per part dels models elèctrics.

I és que és de sobres conegut que precisament la Xina és el país amb una quota de venda de models més gran 100 × 100 d'elèctrics i el mercat en el qual aquest tipus de models predominen per sobre de la resta a nivell mundial. No és casualitat llavors que siguin molts els fabricants de tots els que vegin ara a les carreteres europees i americanes un nou terreny de joc.

Xpeng explora la nova via dels elèctrics low-cost

Com passa amb la resta de cotxes que no siguin elèctrics, avui dia es poden trobar tota mena de marques, des de marques que aposten per cotxes low-cost a marques aposten per cotxes generalistes i prèmium.

En el cas de Xpeng, fins ara aquest fabricant de cotxes elèctrics xinès havia apostat pels cotxes prèmium, però en els últims dies el fabricant ha pres la decisió que pot fer un gir radical a la seva idea.

 

I és que, després de pagar gairebé 640 milions d'euros, aquest fabricant ha aconseguit la marca de vehicles de mobilitat elèctrica Didi. Serà després d'aquest moviment quan el fabricant opti per endinsar-se al terreny dels cotxes elèctrics de baix cost, amb un primer model que hauria d'arribar al mercat xinès no d'aquí a molts anys i amb un valor que es quedi per sota dels 20.000 €.

De moment, això sí, no hi ha cap tipus de confirmació que aquests nous elèctrics de baix cost que ajudarien a dir adeu definitivament a la gasolina i el dièsel a Europa vagin a tenir presència a les carreteres del vell continent a curt termini. Això sí, segurament a llarg termini acabaran arribant.