Tal com podem veure en les xifres de vendes del mes de gener passat, i com va passar també durant la immensa majoria dels mesos del passat 2022, els SUV s'han convertit a la millor arma de Skoda perquè la marca txeca continuï creixent el nostre mercat.
Si bé és cert que el fabricant associat al grup Volkswagen no és que pugui presumir de tenir una quota de mercat important a les carreteres espanyoles, també ho és que, gràcies a l'excel·lent relació entre la qualitat i el preu dels seus models, cada vegada són més els conductors que opten per anar als seus concessionaris.
I durant el mes de gener passat la immensa majoria d'ells ho van fer a la recerca del que, malgrat no ser el SUV més barat de la seva gamma, sí que s'ha convertit actualment el més venut: el Karoq.
En aquest cas estem davant d'un SUV de mida compacta que es posiciona mig camí del Kamiq, el més senzill de tots, i el Kodiaq, el de més mida i amb capacitat de fins a set places i, per tant, també és més car de tots deixant de banda l'Enyaq, l'aposta elèctrica de la marca.
El Skoda Karoq comença el 2023 amb bon ritme de vendes
La diferència de vendes entre aquests dos models una va ser precisament enorme, amb 459 matriculacions per part del SUV de mida compacta i 408 per part del SUV de mida urbana. Això sí, crida l'atenció que, a diferència del que va passar l'any passat, quan era el Kamiq el que normalment acabava com el més venut, sembla que el Karoq que ha començat aquest 2023 amb un molt bon ritme de vendes.
Segurament bona culpa d'això és l'oferta que té ara a sobre de la taula la marca txeca que, tal com podem veure en quecochemecompro.com, rebaixa el preu de partida de la versió més senzilla d'aquest model en més de 5000 €.
Així, la versió d'accés a la gamma del Karoq parteix des de poc més de 24.000 €, una quantitat que el situa com un dels millors quant a relació qualitat preu del seu segment, que és a més un dels més competitius a Espanya.
Tenint en compte que és un model que porta molt millor dotat en tots els sentits que el seu germà petit i que, a més, la diferència de preu entre aquests dos models és de 5000 €, sembla evident que a Espanya cada vegada són més els que opten per anar-ne cap a el SUV de mida mig abans que pel SUV de mida urbana, més limitada en molts sentits.