A diferència del que va passar fa ja un temps, el Volkswagen Golf no pot presumir agrair el model més venut de la marca al nostre mercat. Com bé saben en Volkswagen, per molt que el seu compacte segueixi sent la tècnica referència en aquest segment entre els generalistes, cada vegada són més els que opten per deixar de banda al Golf i anar directament cap a un SUV argumentant la seva habitabilitat més gran i la seva comoditat més gran a l'hora de conduir, especialment en entorns urbans.

En aquest sentit, tan sols fa falta veure que no em diferencia de vendes que ha aconseguit aquest model en el passat 2022 respecte al sud de mida urbana de Volkswagen. El Golf ha acabat l'any passat amb poc més de 5000 matriculacions, aconseguint així ubicar-se en una molt discreta posició número 53 a Espanya.

 

Res a veure amb les xifres i posicions que han aconseguit el T-Roc, que ha acabat en la posició 5 amb més de 16.000 vendes, el T-Cross, en la 13 amb més de 13.000 vendes i fins i tot el Taigo, amb alguna cosa menys de 7.000 en la posició 40. Fins i tot el Tiguan, un model més car el que Golf ha obtingut millors registres, amb poc més de 6.000 vendes en la posició 43.

Volkswagen no abaixa el preu del Golf

El que no deixa de ser curiós en aquest cas és que, a diferència del que solen fer habitualment en altres marques generalistes amb models a qui volen donar una evident empenta de vendes, en Volkswagen han optat per, tal com podem veure en quecochemecompro.com, no aplicar cap tipus de descompte en la versió més senzilla del seu Golf.

D'aquesta forma a veure si és més senzilla del compacte alemany es queda just per sota dels 31.000 €, una quantitat que per a molts és molt elevada, especialment tenint en compte que, per molt que a nivell d'equipament i de qualitat aquest Volkswagen aquest per sobre de la mitja fins i tot en la seva versió d'accés, compte amb una mecànica senzilla: un 1.0 TSI de 110 cavalls de potència associat a una transmissió manual de 6 velocitats.

 

Per això no són pocs els que, per aquesta quantitat, optin per compactes que es queden un esglaó per sota potser quant a qualitat ja estatus dins del mercat però que, al seu torn, compta amb més equipament i amb un preu molt més conforme al mercat actual. Segur que, almenys els que estan interessats en fer-se amb un golf si o si a Espanya, esperar a veure si Volkswagen decideix no rebaixar el preu en els propers mesos.