Lynk & Co s'està convertint en un fenomen dins del mercat espanyol. Una marca que, si bé és cert que per a molt continua sent desconeguda, és cada vegada més coneguda entre aquells que tenen la intenció d'aconseguir un SUV híbrid endollable de mida compacta.

Entre altres coses perquè aquest fabricant tan sols té un model a la venda el nostre país, el 01, un SUV amb una mecànica PHEV que s'ha convertit en un èxit de vendes al mercat espanyol. És més, aquest fabricant va créixer ni més ni menys que més d'un 450 % el 2022 respecte a les seves vendes de 2021, amb més gairebé 3.000 matriculacions del seu 01 el 2022, una xifra que deixa en gairebé res les menys de 600 que va aconseguir el 2021.

 

El fet que sigui un fabricant xinès que està associat amb Volvo i que, de fet, la mecànica d'aquest motor hagi estat dissenyat per la marca sueca, és una cosa que juga molt a favor d'aquest model, entre altres coses perquè aclarir qualsevol dubte, si és que encara n'hi ha, que pugui tenir un model procedent del mercat xinès.

L'èxit del Lynk & Co 01 pansa pel seu sistema de subscripció mensual

Això sí, es pot destacar que el principal motiu de l'èxit d'aquest model és la innovadora proposada que ha posat a sobre de la taula la marca per aconseguir un d'ells. Si bé és cert que podem comprar-lo de manera convencional i que el seu preu es queda per sota dels 44.000 €, preu que podem rebaixar encara més si comptem amb els ajuts del Pla MOVES del govern, no és que sigui precisament cap secret que és un sistema de subscripció mensual el que ha provocat que siguin molts els que vegin aquest model com una opció molt interessant.

 

Entre altres coses perquè aquest sistema no és precisament el mateix que el d'un rènting, en el que existeix una permanència obligatòria sol ser de com mínim tres anys. Lynk & ha optat per emular el sistema de subscripció d'un altre tipus de serveis com és el cas de Netflix, HBO o Spotify, és a dir, una subscripció mensual en la qual no hi ha cap tipus de permanència.

El preu d'aquesta subscripció mensual és de 550 € al mes, una quantitat en la qual ja estan evidentment inclosos serveis com el manteniment, l'ITV, l'assegurança a tot risc i una quantitat de quilòmetres que, en el cas de no completar, es guarden per al següent mes. Una original manera d'endinsar-se en un mercat en el que a poc a poc està tenint cada vegada més presència i en el que com apunten alguns, no seria estrany que acabarà sent l'híbrid endollable més venut en aquest 2023.