Lynk&Co s'ha quedat molt a prop de fer realitat el somni de moltes marques al nostre país. I és que el fabricant d'origen suec, però ara propietat del gegant asiàtic Geely, ha aconseguit situar un model que fa molt poc temps que és al nostre país com el segon del rànquing en una de les llistes més interessants: la dels híbrids endollables.

Si bé és cert que el futur de la indústria de l'automòbil passa pels models cent per cent elèctrics, els models amb un motor híbrid endollable es posicionen ara com una opció perfecta per a aquells que no volen fer el salt definitiu de mobilitat als totalment elèctrics.

 

Entre altres coses perquè, si bé és cert que tenen una bateria que els permet tenir una autonomia en el mode elèctric en molts casos de més de 50 quilòmetres, tenen també el motor de combustió, per la qual cosa l''ansietat de l'autonomia' pròpia dels elèctrics desapareix. I tot això tenint en compte que, gràcies a tenir 50 km d'autonomia elèctrica, aquests PHEV poden gaudir de l'etiqueta zero de la DGT.

El Lynk & Co 01 es queda molt a prop de ser el PHEV més venut a Espanya el 2022

En el cas del Lynk & Co 01, es pot destacar que, més enllà de tenir una excel·lent relació qualitat preu, el que ha provocat que es quedi extremadament a prop de ser l'híbrid endollable més venut al nostre país aquest passat 2022 ha estat el fet que s'ofereixi a través d'un sistema de subscripció mensual.

El top vendes d'aquest segment ha estat el Peugeot 3008 PHEV amb 2.738 vendes, mentre que el 01 ha acabat segon amb 2.701 matriculacions, lluny ja de les 2.326 que ha aconseguit el Ford Kuga, el model que ha tancat el podi.

 

Sent com és un model amb un disseny molt atractiu, amb un equipament de sèrie fins i tot millor que el de competidors directes i gràcies a aquest sistema de subscripció mensual sense permanència i que algunes marques s'estan començant a plantejar, aquest Lynk & Co 01 pot presumir ja de ser una de les autèntiques revelacions a Espanya, un mercat en el qual els PHEV, que han crescut més d'un 10% en vendes respecte al 2021, es venen més que els cent per cent elèctrics.

Falta saber ara si el 3008 aconseguirà o no aguantar el ritme de vendes d'un Lynk & Co 01 que, sens dubte, serà cada vegada més present a Espanya.