Els que busquen un SUV prèmium de mida compacta saps molt bé que segurament tres de les millors opcions dins d'aquest segment sobre el BMW X1, un model recentment renovat, l'Audi Q3, el líder de la categoria, i el Mercedes GLA, segurament el model amb més glamur i classe de les seves accions. És cert també que apareixen opcions interessants com és el cas del Lexus UX o el Volvo XC 40, però són opcions menys venudes al nostre país.

Tanmateix, un dels models que més pes està guanyant en aquest segment és un dels nouvinguts, un model que a més representa el renéixer d'un fabricant que va estar apunto de desfer i que ha fet d'aquest nou model el seu vaixell insígnia. No és cap altre que l'Alfa Romeo Tonale.

 

És de sobres conegut que la marca italiana sempre s'ha caracteritzat per posar a la venda models en els quals la relació disseny, esportivitat i preu han anat de la mà, i ho han fet altres, especialment el que es refereix al preu, un esglaó per sota de les marques prèmium alemanyes.

No és casualitat llavors que Alfa Romeo hagi optat per posar en oferta ara una de les millors opcions del seu tonals, un model que es presenta com una alternativa als X1, Q3 i GLA i que, a més, pot presumir de no tenir res a envejar quant a prestacions i luxe als models alemanys.

L'Alfa Romeo Tonale, un SUV prèmium interessant com a 'pla b' als alemanys

La versió en oferta compta amb un motor de gasolina de 160 cavalls de potència que porta associat a un sistema de transmissió automàtica. El millor en el seu cas és que, com ocorre en alguns dels models de competència directa, aquest Alfa Romeu arriba associat a un sistema de micro hibridació lleugera, pel qual pot lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT i aprofitar-se així de tots els seus avantatges.

Quant a l'equipament, l'acabat Veloce porta molt ben dotat de sèrie, i de fet no té res que envejar a l'equipament que compten els models de BMW, Audi o Mercedes.

 

El millor en el seu cas és que, si bé és cert que el preu de partida d'aquesta versió supera els 47.000 €, amb les diferents ofertes i promocions pot acabar tenint un preu de partida que s'acosta als 42.000 €, la qual cosa el situa un esglaó per sota dels models alemanys sense que això impliqui una pitjor qualitat ni pitjors prestacions quant a la seva mecànica.

No és estrany llavors que, encara que evidentment el tinc molt complicat per robar-li vendes als models de BMW, Audi i Mercedes, aquest model italià estigui guanyant cada vegada més pes tant a Espanya com a Europa, i aquest evidenciant que Alfa Romeo pot tenir una segona vida més que llarga a les carreteres europees.