Tan sols fa falta veure la quota de mercat que tenen els cotxes elèctrics al nostre país recorda mercat que tenen cotxes amb un altre tipus de motorització per adonar-se'n de què, amb una quota de mercat de menys del 6 %, els elèctrics no és que puguin presumir de ser els models més venuts a Espanya.

Això no significa, tanmateix, que no sigui un tipus de cotxe que no estigui creixent a les nostres carreteres. De fet, el mes de setembre passat es van matricular un 63 % més d'elèctrics que el mateix mes de l'any passat. Així, per molt que els elèctrics continuïn tenint un paper molt residual al nostre país, sembla evident que el seu creixement és constant, i que és molt probable que sigui exponencial dins de tot just uns anys.

Com no podia ser de cap altra forma, l'elèctric més venut a Espanya aquest mes de setembre passat ha estat un Tesla, la marca líder a nivell mundial entre cotxes elèctrics i que també arrasa al nostre país, encara que té una quota de mercat molt menor que la que té en altres mercats europeus, especialment els del nord, on els elèctrics tenen una implantació molt més gran.

El Fiat 500 elèctric, un low cost al podi

El model estavella en aquest sentit no ha estat un altre que el Model Y, un model que ha aconseguit aquest mes de setembre passat 652 matriculacions. Per molt que ens pugui semblar un número molt alt, es pot tenir en compte que aquest model ha aconseguit vendre més unitats que opcions en teoria molt més implantades al nostre mercat com és el cas del Renault Arkana, l'Audi Q3 o el Volkswagen Golf, entre molts altres.

 

Però segurament la sorpresa més interessant d'aquest rànquing del mes de setembre passat la protagonitza el segon classificat, el Fiat 500, que ha acabat el novè mes de l'any amb 274 vendes de la seva versió elèctrica.

Un model que evidentment basa el seu èxit en el seu baix preu i en el fet que es tracta d'un model perfecte per dimensions i autonomia per a aquells que necessiten un elèctric per moure's per entorns urbans i interurbans i no tant per autopistes i carreteres amb la família, on el Tesla és evidentment una opció molt més recomanable.

Això sí, es pot tenir en compte que el quart classificat ha estat el MG4, l'elèctric low cost que ha arribat fa poc al mercat i que, com ocorre amb altres MG, sobretot el ZS, està evidenciant que cada vegada són més els espanyols que veuen a aquesta marca amb molt bons ulls.