És més que evident, i tan sols fa falta veure les seves xifres de vendes per comprovar-ho, quins models com el Skoda Karoq o el Skoda Kamiq s'ha convertit en l'autèntica referència de la marca tant a Espanya com en la resta de mercats europeus. Dos models que formen part de dos dels segments de moda a les carreteres del vell continent, el dels SUV mida compacte i el dels SUV de mida urbana.

Tanmateix, es pot tenir en compte que, a diferència del que han fet la immensa majoria de marques generalistes, a Skoda han tingut molt clar que, per molt que els SUV s'hagin convertit a la carrosseria de moda a Europa, ells continuen apostant de forma clara i evident per les berlines, entre altres coses perquè models com l'Octavia i el Superb han estat durant molts anys dues de les seves millors armes comercials.

 

Dels dos models, és la berlina compacta, l'Octavia, la que continua destacant com una de les berlines més venudes a Europa, especialment entre les generalistes, entre altres coses perquè pot presumir de tenir una excel·lent relació qualitat preu i, a més, una versió al seu llit per a aquells conductors per buscar una mica més.

La versió més esportiva del Skoda Octavia la converteix en una berlina esportiva molt atractiva

Tal com han fet les anteriors generacions d'aquest model, Skoda ha tornat a apostar per llançar una versió RS del seu Octavia, una versió que, com bé saben els que la tenen al cap, pot presumir de ser una opció molt interessant per a aquells que busquen una conducció molt més dinàmica i esportiva respecte a la que poden tenir amb la versió normal.

 

I és que la mecànica d'aquesta versió RS no és cap altra que és un motor de gasolina 2.0 del meu més ni menys que 245 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica DSG de set velocitats i de doble embragatge, és a dir, la mateixa mecànica que munta el Volkswagen mateix Golf GTI.

El millor en aquest cas és que, malgrat comptar amb aquesta mecànica tan potent i atractiva, l'Octavia continua sent una opció perfectament indicada per a famílies ja que compta amb una habitabilitat i una capacitat de càrrega superior a molts SUV, i tot això per un preu de partida que supera per poc els 40.000 €, el que el converteix en un autèntic llop amb pell de be actualment al nostre mercat.