Va ser fa ja uns anys quan des de la Direcció General de Trànsit van decidir, amb l'evident objectiu d'intentar conscienciar la població dels canvis que s'han d'implementar a nivell de mobilitat per reduir l'impacte de la indústria de l'automòbil al nostre país, posar en marxa un sistema d'etiquetatge dels cotxes en funció del seu impacte mediambiental.

No és que sigui precisament cap secret que les famoses etiquetes de la DGT han generat molta discussió, entre altres coses perquè són molts els que consideren que la classificació no tenen cap tipus de sentit, entre altres coses perquè aquest sistema permet que un model que compta amb un motor híbrid endollable en el qual el motor de combustió pugui tenir una potència de fins a 300 cavalls s'ha considerat un model que consumeix molt menys (etiqueta ZERO) que un petit utilitari amb un motor de gasolina d'uns 70 cavalls de potència (etiqueta C).

En qualsevol cas, més enllà que des de la DGT ja estan estudiant algunes millores en aquest sistema de classificació dels cotxes segons el seu impacte mediambiental, el sistema d'etiquetatge va unit també a un sistema de restriccions a les grans ciutats com és el cas de Madrid.

 

Són molts els ciutadans que viuen a la capital que fa gust molt bé que segons quins cotxes ja no poden entrar en segons que zones, una restriccions que s'ampliaran de cara al pròxim 2024.

Les restriccions augmenten a Madrid de cara a 2024

Va ser a partir de 2022 quan els models amb etiqueta A, és a dir, els dièsel matriculats abans del 2006 i els gasolina matriculats abans del 2000, tenien restringit l'accés a l'interior de la M-30 a excepció d'aquells que estiguessin domiciliats a Madrid en el registre de la DGT i figurin d'alta al padró de l'Impost sobre Vehicles de Madrid.

Però de cara a 2023 les restriccions aniran en augment. I és que en tot just unes setmanes la restricció per a aquests models no només no es limita la zona a l'interior de la M-30, sinó que tampoc no podran circular per tota la ciutat, ni tan sols aquells que estiguin domiciliats a Madrid.

D'altra banda, els cotxes amb etiquetes B i C només podran aparcar en pàrquings públics quan entrin al Districte Centre o a la Plaça Elíptica, les dues zones amb més restriccions de mobilitat amb cotxe i moto de la capital espanyola.