No és que sigui precisament cap secret que, per molt que la tecnologia hagi ajudat a fer de la conducció i dels cotxes una mica molt més segur, també la tecnologia és el que ha ajudat que els lladres de cotxes perfeccionen les seves estratègies.

En aquest sentit, cap tenir en compte que, segons dades proporcionades per Eurostat, Espanya és ni més ni menys que el cinquè país de la Unió Europea on més robatoris de cotxes es produeixen cada any tan sols superada per Itàlia, Alemanya, Turquia i Holanda. És més, l'augment de robatoris al nostre país el 2022 respecte a 2021 va ser de més del 17 %, fent evident que, per molt que la tecnologia hagi ajudat en alguns sentits a millorar la seguretat al volant, els robatoris continuen sent una de les assignatures pendents en aquest sentit.

L'estratègia dels lladres amb inhibidors de freqüència

Precisament una de les tecnologies més implantades als cotxes actuals és el sistema del tancament de portes a distància, ja sigui amb una clau física en la qual el conductor ha de prémer un botó perquè el cotxe es tanqui o s'obri o directament amb sistemes intel·ligents d'obertura o tancament de portes en els quals, en allunyar-se del conductor, el cotxe ja es tanca directament sense que estigui he de prémer cap botó a la clau.

El problema d'aquest tipus de sistemes és que són precisament sistemes en els quals els lladres han trobat una facilitat aclaparadora a l'hora de robar cotxes. I és que, ja sigui en gasolineres o en pàrquings de centres comercials, els lladres utilitzen inhibidors de freqüència per bloquejar les ones de la clau de tal manera que el cotxe, encara que fa l'efecte al conductor que l'ha tancat, s'ha quedat obert, i així els amants de l'aliè poden entrar en ell sense cap tipus de problema i sense exercir cap tipus de violència.

Es pot tenir en compte que evidentment la millor manera d'evitar aquest tipus de robatoris és assegurar-se que el cotxe sigui realment tancat i, sobretot, en llocs com a grans centres comercials o pàrquings amb molts cotxes, no allunyar-se precisament massa del cotxe abans de tancar-lo, sinó fer-ho just al costat i així poder assegurar-nos que les seves portes s'han tancat del tot.