Seat sap molt bé que la millor carta que pot jugar avui dia al nostre mercat és la dels SUV. De fet, el fabricant espanyol pot presumir de tenir en el seu Seat Arona el model més venut de tot Espanya en el passat 2021. Això sí, el bestial èxit que ha tingut el SUV més compacte de la marca no es correspon per igual al de la resta dels seus germans de carrosseria.

Si bé l'Ateca ha acabat en una més que digna dinovena plaça en la general de l'any, mentre que el Tarraco, ull, no ha entrat ni en la llista dels top 100 de models més venuts el mes de desembre passat.

Un Tarraco que no té un paper gens senzill. Entre altres coses perquè competeix en un mercat, el dels SUV de gran mida, que no tenen ni de lluny la mateixa sortida que té el dels SUV de mida mitjana ni de bon tros encara el dels SUV de mida compacta.

D'altra banda, es pot destacar que, a més, el segment dels SUV de 7 places sol estar cobert i dominat per models prèmium i no tant pels generalistes, que no tenen gaire pes.

En aquest sentit, una marca rival de Seat acaba de llançar una actualització d'un SUV que, quedant-se per mida a mig camí entre l'Ateca i el Tarraco, està robant vendes als dos models espanyols, especialment al SUV més dotat de Seat.

El Citroën C5 Aircross s'actualitza per continuar donant guerra en un mercat en el qual té cada vegada més pes

No és cap altre que el Citroën C5 Aircross, un SUV de mida mitjana tirant a gran que pot presumir d'haver acabat l'any en una més que interessant posició número 51 i que és, per a molts, una bona alternativa al Tarraco sempre que no busquem sí o sí un SUV de 7 places.

Citroën ha llançat ja l'actualització d'aquest SUV, al qual han dotat d'una nova imatge més conforme amb el llenguatge actual de disseny de la marca i han millorat quant a equipament, amb nous sistemes d'infoentretenimient i, a més, mantenint la versió híbrida endollable que pot presumir de ser de les més interessants de la gamma.

És cert que el disseny d'aquest model surt una mica de la norma habitual, com és d'altra banda una cosa comuna en els Citroën, i que molts no ho veuen amb bons ulls. D'altres, tanmateix, prefereixen apostar per ell precisament per aquest esperit potser més rebel que desprenen les seves línies i per una excel·lent relació entre les seves qualitat i el seu preu. I més ara que l'han millorat.