A Lexus saben molt bé que serà molt difícil arribar a superar en vendes Toyota, la seva marca 'mare'. D'una banda, perquè els preus, en la gran majoria dels casos, són molt més alts en el cas de Lexus, una marca prèmium, que en el cas de Toyota, una marca generalista. Per un altre, perquè el ritme de vendes dels japonesos és tan elevat i fort que és pràcticament impossible estar a la seva alçària.
És per això que, lluny d'intentar lluitar de tu a tu amb Toyota, a Lexus han optat, almenys amb un dels seus models més lloats, per intentar anar a buscar un segment en el que, si bé és cert que les vendes no seran precisament molt elevades, sí que a Lexus podran presumir de tenir un model gairebé únic al mercat i amb tot just rivals.
No és cap altre que el nou Lexus NX. La nova generació d'aquest SUV de mida mitjana ja està a la venda en els principals mercat top a nivell mundial, però no són pocs els que estan esperant que passin uns mesos perquè arribi a aquests una versió que, sens dubte, callarà les boques dels que habitualment critiquen els SUV.
El Lexus NX PHEV OFFROAD Concept, un SUV que s'assembla en res a la resta
I és que una de les principals crítiques als SUV, especialment als compactes o als models generalistes, és que són models que tan sols tenen un disseny diferent de la resta per la seva alçària lliure a terra, però que en cap cas no poden presumir de tenir aptituds offroad.
A Lexus ho saben, per això, fa tot just unes setmanes, al Saló de Tòquio, van presentar el seu Lexus NX PHEV OFFROAD Concept, un model que, sent com és un SUV, sí que pot presumir de ser un tot terreny molt capaç.
Tan sols fa falta llançar un ull a les imatges per adonar-se'n que aquest model no és un SUV més, sinó un tot terreny molt capacitat en tots els sentits. Els seus pneumàtics BF Goodrich, en mesures 265/65R17, són una bona prova d'això. Pneumàtics amb format tot terreny, adaptats per circular lluny de l'asfalt.
D'altra banda, mes allà del seu evident disseny tot terreny, aquest Lexus arriba amb un motor PHEV que combina un motor de quatre cilindres en línia i 2.5 litres amb dos motors elèctrics. En aquest cas, l'elèctric davanter és de 182 cavalls de potència màxima i el darrere de 54 cavalls que, en total, acaben derivant en una potència de 306 cavalls.
Com no, aquest model arriba amb un sistema de tracció total «E-Four controlat electrònicament. A més, sent com és un PHEV, compta amb una bateria de poc més de 18 kWh que li permet poder tenir 74 quilòmetres d'autonomia elèctrica.
No deixa de ser un concept car, però és evident que a Lexus vana fer d'aquest nou NX u dels SUV que callarà moltes boques una vegada arribi la seva versió més potent al mercat.