Sent com és la marca prèmium de Toyota, no és que sigui precisament casualitat que la immensa majoria dels models a la venda que té Lexus en la immensa majoria de mercats europeus siguin models que compten amb motors híbrids auto recarregables.

I és que aquest tipus de models no tan sols permeten que els seus cotxes puguin presumir de ser opcions molt fiables i molt eficients, sinó que durant molt temps han permès també que la marca hagi pogut continuar venent cotxes amb motors de combustió molt més contaminants sense que això impliqui perdre molts diners a través de les multes que imposen a la Unió Europea.

 

Això sí, com bé saben els que segueixen atentament les notícies de la marca prèmium japonesa, ha arribat el moment en què Lexus ha dit prou i ha retirat directament del mercat dos models que podien presumir de ser dels més esportius del seu catàleg i de comptar , això sí, amb motors que no passaven precisament per ser els més eficients dels més respectuosos amb el medi ambient.

Lexus es carrega al LC i al RC F, dos models que tornaran amb motors híbrids

Així, al contrari de que sí que han fet en altres fabricants que no tot per substituir els seus enormes motors de combustió amb molts cavalls i molt contaminants per altres motors més eficients, a Lexus han optat per retirar directament del mercat models com el LC i el RC F, models que tenien motors V6 i V8 que no eren precisament els més eficients de la seva categoria.

 

Això sí, que la marca prèmium japonesa hagi optat per eliminar directament del catàleg europeu aquests dos models no significa que no ens vagi a tenir al cap per a un futur no gaire llunyà. És més, ja se sap que Lexus està treballant en un nou model i que presumir de ser el substitut d'aquests dos esportius i que arribarà amb una mecànica híbrida, una mecànica molt més conforme amb els temps actuals i que sens dubte no suposaran cap tipus de problema a nivell econòmic o de marca.

De moment ja se sap que aquest nou model esportiu de la marca japonesa arribarà abans de 2030, tot i que encara està en fase de desenvolupament, per la qual cosa els plans del fabricant podrien canviar.