Parlar de Land Rover, almenys a Espanya, és parlar del Defender, un cotxe que es va fabricar durant molts anys (fins a finals dels 90) en Linares, província de Jaén, i que es deia aquí Land Rover Santana. Ara, sis anys després que el model finalitzés la seva vida comercial, torna en una edició especial.

Amb motor V8
Land Rover; propietat actualment, com Jaguar, de Mainadera|Minyona Motors; disposa d'una division denominada Land Rover Classic que, el 2018 i el 2021, va llançar dues edicions limitades de l'històric Defender. Es van dir Works V8 i Works V8 Trophy, respectivament. Avui, torna a fer una cosa semblant, però amb una tirada de només 25 unitats d'un cotxe que es dirà Land Rover Classic Defender Works V8 Trophy II.
Construïts sobre models donants
La fabricació d'aquests 25 models no és l'habitual: es parteix de vehicles antics als que es denomina "donants" que es desmunten i restauren. Una vegada acoblats, es converteixen en autèntiques joies amb 400 CV de potència amb tracció total i motor V8 5.0. La seva carrosseria serà blanca amb detalls de camuflatge, excepte el sostre i el capó, que són negres. El conjunt es completa amb llantes de 18 polzades i tots els accessoris que necessita un tot terreny. Emportart-te un a casa costa molts diners. Tant com 300.000 euros. Amb aquests preus; segur que, si a algú se li ocorre quelcom de similar, té habilitats per aconseguir-ho i se li donen els permisos necessaris per intentar-ho; segur que fins i tot l'antiga factoria de Santana a Linares podria recuperar-se.