Els problemes no disminueixen en Jaguar, la més prestigiosa de les marques britàniques: si al juny cap dels cotxes de la marca no va aconseguir colar-se al top 100 de cotxes més venuts a Espanya, al juliol ha succeït el mateix. Què està passant?

Un interessant catàleg
Trobar una resposta a tot plegat és difícil: Jaguar ofereix un interessant catàleg en el qual figuren excel·lents berlines com el XJ, que passa dels 90.000 euros, el XE, que surt per alguna cosa més de 51.000, o el XF, que s'apropa als 60.000. Els britànics disposen també d'un familiar, el XF Sportbrake, que surt també per uns 60.000 euros i de dos d'esportius, el descapotable F-Type, que costa 76.000 euros i el F-Type Coupé, el preu del qual assoleix els 72.000. Amb tot, i malgrat el seu innegable atractiu, cap no es cola al Top 100 nacional.
Anys convulsos
Els canvis de mans, sembla, no han estat favorables per una marca que semblava entrar en una nova edat d'or quan es van llançar els primers SUV sortits de les factories de Jaguar, però ara la situació és crítica. Des que es va fundar el 1922, Jaguar ha passat per diferents mans i això no sembla haver-li anat massa bé: fins a 1966, va funcionar com a marca independent i; després, i fins a 1984; va formar part de l'extinta British Motor Company. Des de 1984 a 1989 va ser, de nou, una companyia independent i entre 1989 i 2008 va formar part del grup Ford. Avui, en concret des de 2008 i igual com Land Rover, és propietat del grup indi Tata Motors. 100 anys després de la seva fundació, la firma britànica és, sens dubte, sinònim de luxe, qualitat i prestigi, però a Espanya té un problema: fa dos mesos que no col·loca un dels seus vehicles al Top 100 de cotxes més venuts. A Whitley, a prop de Coventry, s'ubica el quarter general de la marca i, més d'un, ha de ser durant aquest mes d'agost analitzant xifres i plantejant ofertes: Jaguar no pot permetre's ser una marca marginal en un mercat tan important com l'espanyol.