Land Rover pot presumir de ser una de les marques prèmium més ben valorades a nivell mundial. Un fabricant que, si bé és cert que no té ni de lluny la mateixa quota de mercat que tenen altres marques premium com és el cas de Mercedes, Audi o BMW, entre d'altres, pot presumir de tenir als seus catàlegs alguns models que ja formen part de la història de l'automobilisme, autèntiques referències dins de la indústria i dins dels seus respectius segments.

Un bon exemple d'això és el Defender, un model que evidentment segueix a la venda dins del catàleg de la marca primera anglesa però que, com sol ser habitual en la indústria, s'ha anat actualitzant al llarg dels molts anys que han estat al mercat però pot continuar presumint de ser una de les opcions més interessants dins del seu segment.

 

Com bé podem veure en les imatges, res té que veure el model actual amb el model original és el que es refereix al seu disseny, encara que el model actual continua mantenint aquest esperit de model tot terreny i aventurer del clàssic Defender.

Land Rover ret homenatge al seu mític Defender amb una edició especial

Per això en aquest cas és que, a diferència del que sol ser habitual en aquest tipus de marques, ha estat la divisió dels clàssics del Land Rover la que ha decidit retre homenatge a aquest defensar no només una versió especial en la que el disseny sí que encaixa perfectament amb el que va triomfar fa ja moltes dècades.

 

No és cap altre que el Land Rover Classic Defender Works V8 Islay Edition, del que, com bé podem veure en les imatges, guarda una d'estreta semblança amb el model original però que, evidentment, es adaptat als temps que corren. Mantenint alguns senyals d'identitat d'aquest model com és el cas dels grups òptics davanter, les llantes o el color, per tant també la divisió de models clàssics de Land Rover ha volgut guardar una semblança amb el model original. Això sí, el motor és dels actuals, en concret un gasolina V8 de 5.0 litres amb una potència màxima de 405 CV amb tracció total.

 

Sent com és una edició especial, a la marca només 30 U d'aquest model, 17 d'elles amb la carrosseria normal anomenada 90 i 13 amb la carrosseria més llarga anomenada 110. Com no, serà un model dirigit tan sols als més VIP o a col·leccionistes, entre altres coses perquè tindrà uns preus que el deixa anés de mercat: 262.000 euros el Defender 90 i 279.000 euros el Defender 110.