Hi ha models que poden presumir de formar part de la història de la indústria de l'automòbil, i sense cap tipus de dubtes, el Land Rover Defender és un d'ells. I és que, si bé és cert que aquest model no pot presumir de ser en cap cas u dels cotxes més venuts de la història, entre altres coses perquè no és que sigui un model precisament barat, sí que aquest tot terreny prèmium assentat les bases perquè siguin moltes altres marques les que no tinguin com referencia a l'hora de dissenyar i fabricar els seus propis models.

No és que sigui precisament cap secret que els tot terreny de grans dimensions com és aquest cas no tenen un mercat gaire potent al vell continent, sinó que té molt més èxit lluny de les fronteres europees, per la qual cosa no és casualitat llavors que, en un mercat tan important com és el de la Xina, la marca prèmium sàpiga que ja està en problemes.

 

Entre altres coses perquè són dos fabricants els que tenen dos models amb unes característiques molt similars a les que té el Land Rover però que compten en el seu cas amb motors amb un alt grau d'electrificació i que es presenten com opcions molt interessants que fins i tot podrien arribar a les carreteres europees.

Els tot terreny que posen en perill al Land Rover a la Xina

Les dues marques que posen en un compromís el Defender a la Xina no són altres que Yangwang i Fang Cheng Bao, en els dos casos marques que formen part del gegant asiàtic BYD que passen per ser una marca prèmium en el primer cas i una marca generalista en el segon cas.

El cas del fabricant prèmium no és cap altre que el seu U8 perquè ja ha pogut presumir de ser un dels elèctrics més venuts a la Xina en el passat 2023, un model d'unes dimensions enormes superant els 5 m i que compta amb fins a quatre motors elèctrics que li permeten tenir més de 1000 cavalls de potència.

 

Per la qual cosa es refereix a Fang Cheng Bao, el principal competidor de Land Rover és el 5, un model molt més similar quant a mida que el Defender i que en el seu cas compte amb una mecànica híbrida endolla parli que li permet tenir més de 125 km d'autonomia elèctrica i, com ocorre amb el model prèmium, unes qualitats de tot terreny que el converteixen en una alternativa molt interessant al Land Rover.