Si bé és cert que, com no podia ser de cap altra manera, la majoria de conductors al nostre país i la resta de mercats europeus estan sempre molt pendents de les novetats que arribar a les carreteres del vell continent, es pot destacar també que el mercat de la Xina s'ha convertit en un dels més potents a nivell mundial.
És més, no és un poques les marques xineses que els últims anys a estar aterrant a Europa amb ganes d'obrir la seva quota de mercat més enllà del seu mercat natal. En aquest sentit, és evident que certes novetats que arriben al mercat de la Xina tenen certa importància, entre altres coses perquè en alguns casos acaben sent models que, anys més tard, es posen també a la venda a Europa.
Un bon exemple d'això podria ser un SUV que s'ha presentat recentment, un model de GAC, un dels gegants de la indústria de l'automòbil de la Xina, pensava específicament per als joves.
El GAC GS3, un SUV low cost que arriba a la Xina
Ha estat al Saló de l'Automòbil de Guangzhou 2022 on recentment s'ha presentat aquest nou model que, com bé podem veure en les imatges, pot presumir de tenir un disseny molt atractiu.
Si bé és cert que a la Xina són moltes més les marques que aposten pel low-cost, també ho és que precisament el fet que la competència en aquest segment sigui molt més gran acaba provocant que moltes marques optin per llançar el mercat productes molt interessants amb preus molt baixos. De moment es desconeix el preu d'aquest model, però tenint en compte que tal com ha dit la marca és un cotxe pensat per als joves, no seria estrany que acabarà tenint un preu de venda molt atractiu.
Tampoc no s'han donat a conèixer detalls gaire específics de la seva mecànica, però si se sap que arribarà amb un motor de gasolina 1.5 turbo associat a una transmissió automàtica, un tipus de mecànica que, si bé és cert que no comptarà amb cap sistema d'hibridació, apunta a ser un dels seus millors arguments de venda.
Evidentment el fabricant sap que, abans de fer el salt a altres mercats, primer has de comprovar quina rebuda té aquest model al seu mercat natal. Tanmateix, no seria estrany que, potser amb el teu nom i adaptant certs paràmetres als mercats europeus o americans, GAC optés per fer el pas definitiu i vendre també aquest model en altres mercats. Veient el seu disseny, no seria estrany que, s'acabarà arribant a Europa, molts estaran per ell.
És més, tan sols fa falta veure les xifres de vendes que estan aconseguint alguns dels models de MG, una marca també que fabrica els seus models a la Xina i que forma part del gegant Saic Motors, per adonar-se que cada vegada són més els conductors a Europa que opten per models que arriben del llunyà orient deixant enrere ja certs prejudicis d'èpoques anteriors.