A Cupra tenen diversos motius de celebració. El primer i més important és que la marca ha complert recentment quatre anys de vida. Un èxit que, evidentment, des de la marca celebren: "Fa quatre anys, molta gent dubtava de nosaltres, però nosaltres mai no hem dubtat de nosaltres mateixos. Aquest any, demostrarem una vegada més que res no pot frenar el nostre impuls imparable", ha apuntat el CEO de Cupra, Wayne Griffiths, en un vídeo en el qual ha detallat els plans de Cupra per als propers anys.
Però un altre dels grans motius d'alegria per a Cupra és el seu Formentor, el primer model dissenyat i fabricat íntegrament per la marca esportiva i que s'ha convertit no tan sols a la millor arma de la marca al nostre país, sinó en un súper vendes.
I és que el bon ritme de vendes que va aconseguir l'any passat aquest model s'ha vist reforçat encara més amb un molt bon inici d'aquest 2022, en el que el mes de gener passat aquest model (comptant totes les versions) va aconseguir ni més ni menys que 686 matriculacions, sent el quinzè cotxe més venut a Espanya.
El Formentor amb el veritable esperit de Cupra no és el top vendes, entre altres coses perquè és el doble de car
Això sí, es pot destacar que, com apunten molts dels quals abans sí que tenien a Cupra una de les seves marques de referència, aquest Formentor no representa l'essència de la marca. Almenys no la versió del Formentor que acaba sent sempre la més venuda.
I és que dins de la gamma d'aquest SUV cupè la versió d'accés, que té un preu de 32.400 euros, com bé veiem al configurador, arriba amb un 1.5 TSI de 150 cavalls de potència, una de bona mecànica però que en cap cas no pot presumir de ser una mecànica que faci d'aquest Formentor un model realment esportiu. De fet, és una mecànica que està també en la gamma del Volkswagen Tiguan, un model molt més familiar en aquest sentit.
Així, els més puristes, els que veuen a Cupra una marca a la qual anar si es busquen esportius de veritat, tan sols veuen en la versió VZ5 d'aquest Formentor un model que pugui lluir amb orgull el nom de la marca.
Entre altres coses perquè aquesta versió compta amb un motor que sí que està a l'altura dels més exigents: un 2.5 TSI de ni més ni menys que 390 cavalls de potència que, unit a una tracció 4Drive i a un canvi automàtic DGS de 7 velocitats sí que fan d'aquest SUV cupè un model amb unes prestacions que posen els pèls de punta, que és el que solia passar amb els models de Seat quan Cupra era la seva divisió esportiva.
El problema en aquest cas és que aquest Cupra Formentor VZ5 té un preu de 65.340 euros, és a dir, més del doble del que té la versió d'accés, la més venuda de la gamma.