Alfa Romeo s'enfronta en aquest 2022 a un dels anys més importants de la seva història, que no és precisament curta. Per molt que els italians sàpiguen que compta amb el suport del gegant Stellantis, han de millorar les seves vendes de forma urgent perquè aquest suport tingui continuïtat.

I la immensa majoria de les esperances de la marca es basen en un model que arribarà al mercat aquest mateix any i que està cridat a ser la seva millor arma al nostre mercat. No és cap altre que l'Alfa Romeo Tonale, l'aposta dels italians per al segment dels SUV prèmium compactes.

Un segment que, compassa en el cas dels generalistes, compta cada vegada amb més pes al mercat. El Tonale arribarà sent el model que donarà el tret de sortida al nou llenguatge de disseny de la marca i que més tard lluiran també models com el Stelvio, el Giulia o els recuperats i ressuscitats GTV o Giulia.

Tanmateix, en Alfa Romeo saben que no poden viure tan sols d'un model, per això, malgrat que són molts els que ja desitgen veure les noves generacions del Stelvio i del Giulia, a la marca italiana han optat per engegar aquest 2022 amb una sèrie de canvis en els dos models.

L'Alfa Romeo Stelvio redueix la seva gamma de motors i amplia el seu equipament en espera de nous canvis en el seu disseny

En el cas del Stelvio, a falta de saber quan arribarà definitivament la seva actualització de meitat de cicle, el fabricant italià ha optat per eliminar opcions de la seva gamma mecànica que no tenien sortida així com dotar a aquest SUV prèmium d'acabats més ben dotats i una sèrie de paquets extra que fan d'ell una opció molt top.

Així, a la marca han optat per una gamma de motors dièsel de 2.2 litres amb 160, 190 i 210 cavalls, la de 160 cavalls amb propulsió posterior i les dues restants amb tracció total Q4. Quant a les opcions de gasolina, la gamma es basa en un 2.0 turbo, amb 200 i 280 cavalls i tracció total. D'aquesta forma, el fabricant ha eliminat l'opció dièsel de 190 cavalls de potència amb tracció posterior.

Quant als acabats, ara són ni més ni menys que cinc: Super, Esprint, tu, Veloce i el topall de gamma, el Quadrifoglio. Acabats que poden complementar-se amb tres paquets extra, Veloce Ambience Pack, Pack Conducció Autònoma i Paquet interior Prèmium.

De moment en Alfa Romeo no han volgut donar detalls dels preus d'aquestes noves versions del seu Stelvio, però és evident que aquesta millores vindran acompanyades d'un augment del seu preu de tarifa. Una millora important en espera, això sí, de la tan anhelada actualització de meitat de cicle.