Volkswagen ha estat un dels fabricants que més ha apostat pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics en els últims anys. Si bé és cert que el fabricant alemany sap molt bé que la immensa majoria de les seves vendes continuen arribant de la mà de models de combustió, la seva aposta pels models elèctrics no és menor, fins al punt que el fabricant alemany compta amb la seva pròpia família de models EV anomenada ID.
Per molt que les vendes d'aquest tipus de cotxes no estiguin sent les que molts esperaven fa alguns anys, i que fins i tot en els últims mesos la seva quota de mercat hagi caigut, en Volkswagen continuen convençuts que els elèctrics són els cotxes del futur, per això segueixen apostant-hi en paral·lel la fabricació i el desenvolupament de models també amb motors de combustió amb diferents graus d'hibridació.
Precisament dins d'aquesta família de cotxes elèctrics de Volkswagen es pot trobar un dels més icònics, i no perquè estigui aconseguint unes excel·lents xifres de vendes sinó perquè representa el retorn al mercat de la famosa furgoneta de Volkswagen que triomfo en els anys 60 i 70.
El projecte de Volkswagen que no veurà la llum
Aquest model no és cap altre que la Volkswagen ID.Buzz, furgoneta 100 × 100 elèctrica que compta amb un disseny que combina tots els elements actuals i del futur així com un toc retro que realment el senti de meravella.
Ha estat precisament aquest model el que ha servit de base perquè el programa d'aprenents que té la marca en una de les seves fàbriques acaba desenvolupant una versió molt interessant que, això sí, des del mateix fabricant ja han deixat molt clar que en cap cas no es convertirà en una versió de producció.
La base no ha estat cap altra que la versió Llarg d'aquesta furgoneta, una versió que dona cabuda fins i tot a vuit ocupants i en la qual els aprenents de la marca alemanya han optat per eliminar tot l'innecessari per augmentar de forma notable la seva autonomia.
És més, amb l'objectiu d'aconseguir encara més autonomia, la idea ha passat per instal·lar una sèrie de cèl·lules fotovoltaiques que permeten que, com han apuntat des de la mateixa marca, l'autonomia d'aquest model augmenti fins a més de 1500 km, encara que es pot destacar que aquesta xifra no es tracta d'una xifra amb una sola càrrega, sinó tot l'acumulat anual que es pot aconseguir gràcies a aquestes modificacions. Un projecte que, això sí, no passarà de ser un projecte, no una realitat.