No és que sigui precisament cap secret que és un dels principals motius pels quals molts conductors encara no estan disposats a fer el canvi cap a un cotxe elèctric és tot el que gira entorn de la càrrega d'aquest tipus de cotxes.

En aquest sentit, és de sobres conegut que el procés de càrrega d'un cotxe elèctric, fins i tot encara que sigui amb carregadors ultra ràpids, continua sent un procés molt més lent que el d'anar a una gasolinera i omplir el dipòsit d'un cotxe de gasolina o dièsel, una cosa que és qüestió de tot just uns minuts.

La intenció de molts fabricants és la d'acabar posant al mercat models que pot recarregar-se de forma tan ràpida com omplim avui dia un dipòsit de gasolina o dièsel, encara que en cap cas no se sembla una operació senzilla. Això sí, hi ha diversos projectes actualment en marxa que tenen aquest objectiu.

Bateries més petites però de càrrega molt ràpida

Avui dia la immensa de la majoria de les marques que estan apostant per elèctrics ho estan fent de la mà de bateries cada vegada més grans que, si bé és cert que cada vegada necessita menys temps per recarregar-se, continua sent un procés molt lent comparat amb el d'omplir el dipòsit de gasolina o dièsel.

 

El camí invers sé que estan prenent la companyia israeliana StoreDot, que treballa amb marques com Mercedes i Volvo i que està apostant per bateries més petites però que tinguin una capacitat de càrrega molt més ràpida. Tal com apunten des del fabricant, la seva idea és presentar en el pròxim 2024 una bateria que tingui la capacitat de carregar suficient nivell de càrrega per tenir fins a 160 km d'autonomia en tan sols cinc minuts.

Però el pla va molt més enllà, amb un prototip de bateria pensats per a 2028 que reduirà a tan sols tres minuts el temps necessari de càrrega per tenir 160 km i, el 2030, fins i tot aconseguir-ho en dos minuts.

El fet de comptar amb una bateria més petita permetria també que els cotxes elèctrics pesarà molt menys i que, per tant, el seu consum fos també menor, de tal manera que una bateria més petita no acabarà implicant una reducció dràstica de l'autonomia.

De moment és un projecte que està en marxa, pel que no es pot assegurar que vagi sent acabar 100 × 100 factible en els temps que apunten des del fabricant, però ja el fet que comenci aparèixer projectes d'aquest estil evidenciar que el futur passa per aquest tipus d'idees.