Un dels principals objectius que tenen les autoritats de cada país així com les autoritats europees referent a la circulació dels vehicles a les carreteres del vell continent és la seguretat. És per això que, més enllà que cada país tingui el seu propi organisme com és el cas de la DGT a Espanya, la Unió Europea té també una sèrie d'organismes que s'encarreguen de legislar en aquest sentit.

Ara ha estat la Comissió de Transports del Parlament Europeu la que ha imposat una nova mesura que va afectar als conductors més veterans de les carreteres del vell continent, en especial aquells que tinguin més de 65 i més de 70 anys.

Si bé és cert que continuen sent molts els conductors d'aquestes franges d'edat que estan plenament capacitats per conduir, a la Unió Europea són molt conscients que hi ha un risc bastant més alt en aquest nucli de població que en el de la població més jove, entre altres coses perquè a nivell mèdic els més veterans tenen certes dificultats.

La normativa que arriba des de la UE

Quant als canvis que arriben en aquest sentit, el canvi més important es produeix que un metge serà qui certifiqui que un conductor no presenti problemes quant a la seva visió. Fins ara eren les proves psicotècniques les que acabaven si la visió del conductor o la conductora era l'encertada, per la qual cosa evidentment el canvi és important.

Es pot tenir en compte que aquesta proposta que sigui un metge especialista i no les proves psicotècniques les que determinin si el conductor a la conductora continuen sent o no apte i ja s'estan duent a terme des de fa anys en països com Finlàndia.

D'altra banda, un altre dels canvis importants és que, a partir dels 65 anys, el període de renovació del carnet de conduir serà cada cinc anys i no cada 10 anys. En aquest sentit, es pot destacar que la DGT s'està plantejant també que, a partir dels 70 anys, el període de renovació passi a ser cada dos anys.

La part positiva en aquest cas per als més veterans al volant és que, a partir dels 70 anys, renovar el carnet de conduir no té cap tipus de cost econòmic, una cosa important tenint en compte que, si s'acaba implantant la mesura de fer-ho cada dos anys, l'estalvi és considerable.