Com bé saben tots i cadascun dels fabricants de pes tant a Europa com a Espanya, la mobilitat ha canviat molt en els últims temps. Entre altres coses perquè la introducció dels motors elèctrics ha provocat que apareguin noves formes de mobilitat, entre elles la dels microcotxes o cuadricicles elèctrics.

Es pot tenir en compte que en aquest cas estem davant de vehicles que en cap cas no estan pensats per sortir d'entorns urbans, entre altres coses perquè són vehicles amb uns motors molt poc potents i que assoleixen velocitats que es queden en tot just 45 km/h.

 

Això sí, amb les xifres a la mà, el seu èxit a Europa no és que sigui menor. I és que en el passat 2022 es van vendre aproximadament 40.000 vehicles d'aquestes característiques, la qual cosa suposa tan sols 10.000 matriculacions menys que les que va aconseguir Lexus, una marca més que assentava a les carreteres del vell continent.

Els motius de l'èxit dels cuadricicles elèctrics

Els motius que han portat a triomfar aquest tipus de vehicles són diversos. D'una banda, es pot tenir en compte que el seu principal avantatge respecte a un cotxe tradicional és que es pot circular amb ells a partir de 14 anys. D'aquesta forma, no són pocs els que, sempre que tinguin un poder adquisitiu que no sigui precisament sota, prefereixen que els seus fills es moguin per entorns urbans amb aquest tipus de models abans de fer-ho amb un patinet elèctric, molt més perillós en molts sentits.

 

D'altra banda, es pot destacar que, si bé és cert que no són models precisament barats, així que el seu preu els deixa per sota de la immensa majoria de cotxes barats al mercat de primera mà, que provoca que aquests models hagin arribat fins i tot per menjar-se el segment dels urbans més petits que triomfava fa anys a les grans ciutats europees.

A més, el fet que siguin models 100 × 100 elèctrics i que tinguin un consum molt baix provoca que, per molt que la seva autonomia no sigui equiparable a la d'un cotxe elèctric de més dimensions, siguin més que suficients per moure's de forma diària per entorns urbans. No és casualitat llavors que un gegant com és el cas d'aquest abans hi ha apostat per aquest tipus de models amb el Citroën AMI, el Opel Rocks o el nou Fiat Topolino.