La tecnologia de l'electrificació està avançant a passos gegantescos, i ja pots trobar al mercat un munt de cotxes elèctrics que poden recórrer més de 500 quilòmetres amb una sola càrrega. Però clar, sempre està el problema de la xarxa de recàrrega. Viatjar llargues distàncies en un cotxe elèctric sovint se sent com un joc de planificació estratègica a causa de l'escassetat de punts de recàrrega. Un problema a què el Parlament Europeu vol posar fi. Atenció a la nova llei que acaba d'aprovar la institució, que serà el KO definitiu per al problema número 1 del cotxe elèctric.

El Parlament Europeu ha aprovat una nova normativa que posarà fi a aquest maldecap. Forma part d'un paquet legislatiu anomenat "Fit for 55 in 2030", que té per objectiu reduir les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle en un 55% per a 2030 en comparació amb els nivells de 1990.

La UE aprova la llei que exigeix un punt de càrrega elèctrica cada 60 km

El més destacat d'aquesta nova normativa és un acord que obliga a instal·lar un punt de càrrega ràpid a la xarxa de carreteres cada 60 quilòmetres a tots els països de la UE. Això s'apropa molt a la comoditat de les gasolineres tradicionals que solem veure cada 50 quilòmetres a les carreteres nacionals, amb la qual cosa es pretén incentivar l'ús de cotxes elèctrics per a viatges llargs.

EuropaPress 5291072 sungrow ev charging llança dos nous carregadors rapidos vehiculos
EuropaPress 5291072 sungrow ev charging llança dos nous carregadors rapidos vehiculos

Així mateix, aquesta normativa també estableix que les estacions de càrrega hauran de seguir normes similars a les de les estacions de servei clàssiques. Per exemple, el preu de l'energia es mostrarà clarament, com també s'haurà d'indicar les potències de càrrega.

També hi haurà més estacions per carregar hidrogen

Aquesta llei també té plans per al transport pesat, com a camions i autobusos elèctrics. S'establiran estacions de càrrega especials per a ells cada 120 quilòmetres, i podran proporcionar potències impressionants d'entre 1.400 i 2.800 kW. Això és suficient per carregar una flota de camions en un tres i no res.

Fins i tot l'hidrogen, que és una tecnologia encara més minoritària, rebrà un impuls amb una distància mínima de 200 quilòmetres entre sortidors. Això farà que l'ús d'aquesta tecnologia sigui més accessible per a aquells que vulguin explorar altres opcions d'energia alternativa.