Veient les xifres de vendes que estan aconseguint els cotxes elèctrics al nostre país en comparació que estan aconseguint encara els de combustió i els híbrids, és evident que els EV són encara molt per darrere quant a quota de mercat.

Això sí, en els últims temps estan arribant propostes molt interessants a les carreteres espanyoles, especialment per a aquells conductors que busquen un elèctric no per realitzar grans viatges i recórrer llargues distàncies, sinó per moure's de forma habitual per entorns urbans i interurbans.

 

Allà proposades com el Fiat 500 elèctric, les versions elèctriques de models com els Peugeot 208 o Opel Corsa o el MG4, l'elèctric de moda a Espanya, són més que interessants. Tanmateix, l'última novetat en aquest front arriba de la mà de Citroën i de la nova generació del seu model més venut a Europa, el C3.

El nou Citroën C3 té una versió elèctrica molt interessant

Tan sols fa falta veure a simple vista aquesta nova generació llaura adonar-se del salt endavant que ha donat la marca respecte a la generació actual d'aquest model. Així, el nou C3 destaca per ser un model amb un aspecte més SUV que utilitari, un crossover de dimensions reduïdes pensat per moure's amb facilitat en entorns urbans i per realitzar alguna escapada sempre tenint en compte les seves limitacions.

 

Però el millor és que la seva versió elèctrica passa per ser una versió amb un preu molt temptador. I és que l'ë-C3 més barat de tots té un preu de partida de 23.800 euros. Un preu a què, si se li apliquen els ajuts del Pla MOVES del Govern, pot acabar quedant-se per sota dels 17.000 euros, el que el converteix en una opció més que assequible i factible per a la immensa majoria de conductors a Espanya.

Una versió d'accés (en el futur n'arribarà una encara més senzilla amb una bateria més compacta) que compta amb 320 quilòmetres d'autonomia segons el cicle d'homologació WLTP, una xifra ja més que suficient per moure's sense problemes en el dia a dia a la ciutat i afrontar, sempre planificant la ruta i les parades, algun viatge llarg.

Opcions com aquest nou ë-C3 són les que realment acaben impulsant les vendes dels elèctrics a Espanya que, almenys de moment i amb permís de models com el MG4, continuen estant concentrades la majoria d'elles en models top com els Tesla.