És de sobres conegut que Volvo és una de les marques prèmium més ben valorades pels clients europeus. Entre altres coses perquè, com bé saben els que han tingut un dels models de la firma sueca, Volvo sempre sol ser sinònim de qualitat, de disseny, de tecnologia i de fiabilitat.

Això sí, com bé saben també els que sempre s'han sentit atrets per algun dels seus models, els seus cotxes no són precisament models barats, entre altres coses perquè aquest nivell de qualitat s'acaba pagant.

Tanmateix, es pot tenir en compte que els últims temps Volvo està apostant per una estratègia de preus que ja està situant a un nivell molt interessant, entre altres coses perquè situa bona parteix dels seus models un esglaó per sota dels seus rivals en concessionaris de marques com Mercedes, BMW i Audi sense que això impliqui una pitjor qualitat o uns de pitjors prestacions.

 

El millor exemple d'això és precisament l'últim model que ha posat torno a la venda a Europa, el Volvo EX30, un SUV de mida compacta que arriba amb una versió 100 × 100 elèctrica que pot presumir de ser un model elèctric prèmium però amb un preu dirigit a aquells que tenen un pressupost normal.

El Volvo EX30 costa menys de 30.000 €

El preu de partida de la versió més senzilla d'aquest model se situa per sobre dels 36.000 €, un preu de cocadires més que interessant tenint en compte que es tracta d'un SUV d'una marca prèmium.

Tanmateix, es pot tenir en compte que, si a aquest preu se li apliquen els ajuts del Pla MOVES del govern, el pla que busca incentivar les vendes dels cotxes elèctrics, el seu preu de partida pot acabar sent de menys de 30.000 €, és a dir, un preu que el deixaria més o menys al mateix nivell que alguns dels SUV generalistes més venuts al nostre país.

 

Fotre aquest cas és que la versió més senzilla d'aquest model compta amb un motor elèctric ni més ni menys que 272 cavalls de potència i una bateria 49 kW hora que li permet tenir gairebé 350 km d'autonomia, una xifra ja més que correcta per a un model que està pensat, això sí, per afrontar desplaçaments diaris en entorns urbans interurbans.