Com bé saben tots aquells que tenen al cap fer-se amb el cotxe nou al nostre país, avui dia les opcions quant a cotxes elèctrics són cada vegada més i millors. Això sí, no és que sigui precisament cap secret que, a excepció d'alguns models molt en concret, els cotxes elèctrics continuen sent molt més cars que els cotxes de combustió i fins i tot els híbrids.

Cap tenir en compte tanmateix que, si estem per instal·lar un carregador a casa i carreguem el cotxe elèctric en les hores en què l'actriu electricitat compta amb una tarifa més baixa, al cap de poc temps ja haurem amortitzat el cost inicial més gran a l'hora de fer-nos amb un cotxe elèctric, ja que el cost per quilòmetre d'un cotxe elèctric acaba sent molt més baix que el d'un cotxe de gasolina o dièsel.

Però els fabricants saben molt bé que al final aquest tipus de plantejaments no són gaire comuns al nostre país, i que són molts els conductors que acaben ajuntant per aconseguir un cotxe per la seva bona relació qualitat preu inicial, i no tenint tant una visió a llarg termini.

És per això que, més enllà que Tesla continuï sent la marca que domina a Espanya i a Europa, opcions tan interessants com el MG4 i el Dacia Spring, dues opcions molt més barates que la seva immensa majoria de rivals directes, tenen cada vegada més èxit al nostre país.

El BYD Seagull apunta èxit a Europa

Precisament aquests dos models són els que més temen, entre altres, l'arribada d'un model que pot ser que es converteixi en una de les autèntiques referències entre els elèctrics de baix cost a les carreteres del vell continent.

No és cap altre que el BYD Seagull, una de les grans apostes de la marca xinesa que pot presumir de ser el fabricant que més cotxes elèctrics ven a nivell mundial i que evidentment tenen al seu mercat natal, el de la Xina, el seu millor terreny de joc.

 

El gran argument de venda que tindrà aquest model serà el seu preu, entre altres coses perquè no són pocs els que, per molt que no s'hagin fet oficials les seves tarifes, ja parlen d'un preu que es quedi per sota dels 20.000 €, una quantitat que, tenint en compte que tindrà una autonomia de poc més de 220 km i una mida perfecta per moure's per entorns urbans, el convertiràs segurament en un d'aquests models que augmenti la quota general dels elèctrics a Espanya i a Europa.