No és que sigui precisament cap secret que, encara que avui dia la quota de mercat que tenen els cotxes elèctrics sigui infinitament superior a la que tenen els cotxes que compten amb motors de combustió o fins i tot els cotxes que compten amb motors híbrids, els cotxes elèctrics a poc a poc van guanyant pes, i, sobretot, van guanyant pes amb el pas del temps.

Entre altres coses perquè, com bé saben tots i cadascun dels fabricants de pes en les nostres carreteres així com a la resta de carreteres importants a nivell europeu, la Unió Europea vol anar a poc a poc potenciant la venda d'aquest tipus de cotxes, i per a això està posant cada vegada més contra les cordes als motors de combustió tradicionals i, al seu torn, aportant ajuts a la venda dels cotxes elèctrics.

 

En aquest sentit, l'oferta d'elèctrics actualment al nostre país és cada vegada major, des de models extremadament barats pensats per moure's gairebé exclusivament per entorns urbans a models de marques de luxe com és el cas de Porsche i que no és que puguin presumir de tenir precisament un preu molt baix.

El Dacia Spring, un elèctric molt assequible per al dia a dia

Si ens centrem en els elèctrics més barats, una de les opcions més interessants per preu és, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte el perfil de la marca, un Dacia. En aquest cas es tracta del Dacia Spring, la primera aventura elèctrica de la marca associada al grup Renault que, com ocorre amb la resta de models de fabricant, basa el seu èxit en un preu extremadament baix.

 

Tal com podem veure en quecochemecompro.com, gràcies al descompte actual que als ajuts del govern a la venda dels elèctrics, la versió més senzilla d'aquest model es queda just per sota dels 13.000 €, és a dir, és fins i tot molt més barat que la immensa majoria de models amb motor de combustió a la venda al nostre país.

Això sí, es pot tenir en compte que som davant d'un cotxe elèctric que compta amb unes prestacions molt limitades, sobretot perquè el seu motor és de tot just 45 cavalls de potència i la seva bateria li permet tenir poc més de 200 km d'autonomia. Així, es tracta d'un elèctric extremadament barat però pensat gairebé exclusivament per moure's per entorns urbans deixant de banda qualsevol tipus de possibilitat d'afrontar llargs viatges en autopista i carretera.