Si bé és cert que avui dia el cotxe més venut a Espanya és el Dacia Sandero, un utilitari low-cost que compta amb motors de combustió, no és que sigui precisament cap secret que el futur de la indústria de l'automòbil tan a Espanya com a la resta de mercats potents a nivell europeu passa pels elèctrics.

Per molt que existeixin algunes opcions de cotxes elèctrics al nostre país amb preus molt baixos, sent el Dacia Spring un d'ells, no és que sigui precisament cap secret que, almenys en el dia d'avui, l'oferta d'elèctrics low-cost a Espanya continua sent molt baixa.

Són diversos els fabricants que estan treballant ja en una sèrie de models que arribaran dins de dos o tres anys i que s'acostaran als 25.000 € com a preu de partida, convertint-se així en opcions molt interessants per rivalitzar amb models actuals amb motor de combustió.

Tanmateix, un dels models que ja està generant molta expectació entre aquells que volen fer el salt a la mobilitat elèctrica però vull fer-ho amb un preu molt reduït és un Hyundai.

Hyundai anirà a per Dacia amb un SUV urbà elèctric

És al seu mercat natal on aquesta marca coreana fa ja temps que comercialitza un model anomenat Casper, un petit SUV de mida urbana que compta amb unes dimensions molt reduïdes i que, almenys al seu mercat, es ven tan sols amb motors de combustió.

Un model que els propers anys arribarà també a les carreteres del vell continent, però ho farà en forma d'un model 100 × 100 elèctric i amb un preu que es podria acostar als 20.000 €, un preu que el convertirà en un dels principals rivals del Dacia Spring.

 

Si bé és cert que la marca asiàtica encara no ha donat cap tipus de detall quant a les seves especificacions tècniques, és més que evident que serà un model senzill en aquests termes, pensat per a aquells que en busquin una elèctric per moure's gairebé exclusivament per ciutat o per entorns urbans.

La batalla per fer-se amb el terreny dels cotxes barats amb motor elèctric és una de les que més preocupa certs fabricants de cara a un futur no molt llunyà, d'aquí que, més enllà de la futura arribada d'utilitaris elèctrics, fabricants com Hyundai veure en aquest tipus de models opcions molt interessants per continuar aconseguint vendes a Europa.