Per molt que d'aquí a uns anys els cotxes elèctrics vagin a ser els que realment dominin a les carreteres espanyoles i en la resta de mercats del vell continent, avui dia continuen sent molts els conductors al nostre país que no volen saber gens encara d'un cotxe amb aquest tipus de mecànica.

Els arguments en contra dels elèctrics no són pocs, i entre ells es troba el fet que són models molt més cars que els de combustió i que, sobretot, compten amb una autonomia també molt inferior.

En aquest sentit, és evident que la immensa majoria de fabricants que estan apostant pels cotxes elèctrics argumenten que són cotxes pensats per a desplaçaments curts i per a un ús diari sense que això impliqui llargues tandes amb molts quilòmetres pel mig. No és casualitat llavors que l'autonomia mitjana d'un cotxe elèctric al nostre país rondi els 400 km, amb alguns quedar-nos en poc més de 200 i amb els més ben dotats superant els 600.

Els carregadors, un dels principals problemes dels elèctrics a Espanya

Però segurament el principal problema al que s'enfronten els elèctrics al nostre país això és el que es refereix a la xarxa de carregadors. A diferència del que passa la immensa majoria de països d'Europa, que estan molt més avançats en aquest sentit, Espanya continua estant molt per darrere de la mitjana.

Actualment hi ha prop de 23.000 punts de càrrega públics al nostre país, dels quals, això sí, al voltant del 75 % són de càrrega lenta, una cosa que no afavoreix precisament afrontar un llarg viatgi amb molts quilòmetres pel mig d'una forma senzilla.

Això sí, el pitjor en aquest cas és que, tal com informen des del Baròmetre d'Electromobilitat de l'ANFAC, el 23 % dels carregadors públics actualment disponibles al nostre país no funcionen, és a dir, no són operatius. Una dada que no ajuda precisament a què aquells conductors que tenen dubtes sobre això de comprar-se un elèctric i poder afrontar un llarg viatge amb garanties canviïn la seva opinió.

En els plans del govern està evidentment el de millorar-la i falta infraestructura en aquest sentit, entre altres coses perquè dins d'en teoria no molts anys la immensa majoria de cotxes nous que es venguin a Espanya seran elèctrics. Això sí, fins aleshores, Espanya seguirà i continua sent un país molt retardat en aquest sentit.