Tenint en compte que, tret que canviïn molt els plans de la Unió Europea, serà a partir de 2035 quan no es podran vendre cotxes nous que no siguin cotxes 100 × 100 d'elèctrics a les carreteres del vell continent, tots i cadascun dels fabricants amb pes a Europa estan ja traçant els seus plans en aquest sentit.

És que, si bé és cert que pot semblar que el 2035 és molt lluny, els temps en la indústria d'automòbil, amb una vida comercial mitjana de vuit anys per cotxe, no són tan llargs com pot ocórrer en altres mercats. En aquest sentit, no és casualitat que siguin diverses les marques les que estiguin decidint per deixar de pensar idear noves generacions de models actuals de combustió i passar-se directament a noves generacions amb models elèctrics.

 

Això sí, es pot tenir en compte que no tots els fabricants estan apostant de la mateixa forma per l'electrificació. Un bon exemple d'això són els plans que té Dacia, un fabricant que, si bé és cert que no pot presumir de ser segurament el més ben valorat a Europa per la qualitat dels seus cotxes, sí que pot presumir de ser una de les marques que més ven les carreteres del vell continent precisament perquè els seus cotxes barats estan guanyant cada vegada més terreny a Europa.

Dacia esgotarà fins a l'últim moment les vendes dels seus cotxes de gasolina

No és que sigui cap secret que models com el Dacia Sandero o el Dacia Duster, per molt que comptin a les seves gammes amb motors que funcionen amb GLP, basen bona part de les seves vendes en el seu motor de combustió, ja sigui gasolina o dièsel. Aquest tipus de mecàniques acaben provocant que els cotxes puguin ser molt més barats que els que compten amb mecàniques elèctriques o híbrides, per això el fabricant romanès, el fabricant low-cost per excel·lència, va a continuar apostant per ells fins a l'últim minut.

 

"Dacia vol vendre cotxes de gasolina fins a l'últim dia", va apuntar recentment Xavier Martinet, Cap de Vendes de Dacia, evidenciant que, per molt que la marca vagi a continuar apostant per ampliar la seva gamma de motors híbrids als seus catàlegs, conscients que la quota de mercat dels cotxes de gasolina continua sent determinant els propers anys i que, a més, moltes marques hi deixen de comptar , Dacia poder tenir aquest segment una de les claus del seu futur èxit. Una aposta a contracorrent que, sens dubte, apunta a ser molt beneficiosa per a la marca romanesa.