El Kia Sportage s'ha convertit des de fa ja un temps en el model més venut de la marca coreana al nostre país. Un model que, com passa també amb el Niro, ha fet un important pas endavant en la seva actual generació, convertint-se així en una de les millors opcions referent a relació qualitat preu, a més de ser, per a molts, un dels models més atractius també referent a disseny en un dels segments de moda a Espanya.

Però el problema que té aquest model és que s'ha d'enfrontar precisament a molts cotxes amb molt nom a Espanya com poden ser el Nissan Qashqai, el Seat Ateca, el Peugeot 3008 o el Hyundai Tucson, un model amb qui comparteixo moltes coses tenint en compte que Kia, com a marca, forma part del grup Hyundai.

 

I precisament és el Tucson el rival que més dany està fent quant a vendes al Sportage, entre altres coses perquè pot presumir de ser un model molt semblant en molts aspectes però, tal com podem comprovar a les seccions d'ofertes de les dues marques, bastant més barat.

El Hyundai Tucson és una opció tan interessant com el Kia però bastant més barat

La versió més senzilla del Kia té un preu que frega els 30.000 €, en aquest cas una versió que compta amb un motor de gasolina de 150 cavalls de potència associat a una transmissió manual i que no compta amb cap tipus de sistema híbrid, per la qual cosa no pot lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

 

Per la seva part, la versió d'accés del Hyundai té un preu que es queda per sota dels 25.000 €, una diferència important tenint en compte que el Tucson en aquesta versió d'accés arriba també amb un motor de gasolina de 150 cavalls de potència unit a una transmissió manual i sense cap tipus de sistema d'hibridació.

Si bé és cert que són molts els que lloen el disseny del Sportage per sobre del qual té el Hyundai, sobretot al seu interior, bastant més tecnològic, no són pocs els que asseguren que la diferència de preu és massa voluminosa com per no considerar al Tucson una opció gaire més interessant quant a relació qualitat preu. No és casualitat llavors que el Hyundai continuï sent un model que se situa per davant quant a vendes respecte al Kia.