A Kia estan ja més que satisfets veient-ho dins de la gran majoria dels seus models a Espanya. De fet, com bé saben la marca coreana, l'èxit d'alguns d'ells és el que els està portant a ser ara ni més ni menys que la segona marca amb més quota de mercat al nostre país.
Precisament el fet de tenir almenys un representant en la immensa majoria de segments al nostre país és el que està provocant que, tenint en compte també que els seus models poden presumir de tenir una excel·lent relació qualitat preu, que no deixi de guanyar quota de mercat a les carreteres espanyoles.
I dos dels segments que més estan creixent els últims temps són el dels SUV de mida compacta, un segment en el qual el Kia Sportage pot presumir de ser un dels més venuts, i el dels models 100 × 100 d'elèctrics, en el que el que el Kia EV6 es presenta com una de les opcions més interessants per preu i per prestacions.
Tenint en compte que el Sportage té en la seva gamma versions híbrides i versions híbrides endollables, no són pocs els que es pregunten és més interessant avui dia, quina opció si optar per una d'elles o anar directament cap a el EV6, un elèctric cigar.
Dues opcions molt interessants, encara que per a un públic diferent
Crec que és important tenir en compte és que són dues opcions, especialment si optem pel Sportage motor híbrid pur, dirigides a un tipus de conductor diferent. En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que, almenys avui dia, el més recomanable és anar a buscar un elèctric cigar només si tenim la possibilitat de tenir un carregador a casa nostra o al nostre garatge. Entre altres coses perquè així resulta molt més senzill i barat tenir sempre el nostre elèctric carregat.
No passa el mateix amb el Sportage híbrid, un motor que no necessita recarregar les seves bateries i que, en aquest sentit, funciona igual que qualsevol model amb motor de combustió, sent al seu torn molt més barat. De fet, la diferència de preu entre aquests dos models és de gairebé 7.000 euros a favor del Sportage HEV, que té un preu de partida de 35.179 euros pels 42.220 euros del EV6.
Es pot tenir en compte això sí que, gràcies al seu motor elèctric, el EV6 pot presumir de lluir l'etiqueta 0 de la DGT i poder així aprofitar-se de tots els seus avantatges, a més de tenir un cost de manteniment molt menor així com un valor futur molt més alt de cara a una possible venda al mercat de segona mà.