Un dels grans arguments que té Kia al nostre mercat, i segurament és un dels motius pels quals els coreans poden presumir de tenir la segona quota de mercat més gran a Espanya tan sols superats per Toyota, és l'excel·lent relació entre la qualitat i preu dels seus models.

Si bé és cert que els seus preus ja no són tan ajustats com fa uns anys, la qualitat dels seus models ha augmentat de forma notable i, a més, continuen mantenint els seus ja famosos 7 anys de garantia, un punt molt al seu favor amb què poques marques poden competir.

 

Un bon exemple de l'èxit de Kia a Espanya és el Stonic, un model que entra en el segment dels SUV de mida urbana i que competeix contra grans noms com és el cas del Seat Arona, el Peugeot 2008 o el Renault Captur, entre molts altres. El positiu en el seu cas és que, com sol ser habitual a la marca, el seu preu és el seu millor argument de venda.

L'oferta del Kia Stonic a Espanya

I és que tal com podem veure al configurador de la marca coreana, la versió més senzilla d'aquest Kia Stonic té ara un preu de partida de 17.400 €. Es pot tenir en compte que és un preu associat a condicions específiques de finançament, per la qual cosa tenint en compte els interessos i les comissions, el preu final s'acosta gairebé als 20.000 €, una quantitat que, en qualsevol cas, el continua deixant per sota de la immensa majoria de rivals directes a Espanya.

Per molt que siguem davant de la versió més bàsica d'aquest model, compte amb un motor de gasolina de 84 cavalls de potència associat a una transmissió manual, una mecànica que evidentment no és una meravella quant a prestacions però que és ja més que suficient per moure's per entorns urbans i interurbans, el seu millor terreny de joc.

El mateix passa amb el seu equipament que, sense comptar amb l'últim en tecnologia de Kia, sí que compta ja amb tot el necessari avui dia per competir dignament amb els seus rivals més directes. Així, no és estrany que aquest model, per molt que estigui a l'ombra d'altres Kia com és el cas del Sportage o el Niro, continuï sent una de les opcions més venudes de la marca asiàtica en un mercat com és l'espanyol que s'ha convertit en un dels millors terrenys de joc de la marca coreana.