No fa falta ser un expert en la indústria de l'automòbil per saber que la Volkswagen Califòrnia pot presumir d'haver estat durant molts anys i continuar sent una de les principals referències en el segment de les furgonetes tipus camper, és a dir, furgonetes adaptades en les quals es pot dormir i cuinar.
És cert que hi ha altres opcions al mercat, però la Califòrnia és la reina, almenys entre les camper amb motor de combustió. Una nova via s'ha obert fa poc amb l'entrada en joc de la nova Volkswagen ID.Buzz, una reinterpretació de la marca alemanya de la famosa Bully que va arrasar els 60 i els 70 i es va convertir en una icona per a diverses generacions.
No és casualitat llavors que, amb motiu de la presentació de la seva primera furgoneta comercial 100 × 100 elèctrica, a Kia ja havien deixat molt clar que el seu PV5 també podria acabar sent una opció perfecta per a aquells que busquen una furgoneta camper.
Kia no tanca la porta a una camper
"Hem estat estudiant molts casos d'ús diferents. Els vehicles camper són un dels nostres mercats potencials, pel que, tenint en compte la nostra PV5, explorarem [aquest nínxol]. Estem considerant introduir dues versions diferents. Una seria una versió autocaravana 'light' –probablement sense cuina– i l'altra una versió més seriosa", va apuntar sobre això el responsable de la divisió PBV de Kia, Sangdae Kim.
I va ser un pas més enllà assegurant que "també existeix un gran mercat de campers fabricades per [empreses externes], pel que volem considerar aquestes associacions. És important preveure-ho. També està clar que quan parlem de les ofertes actuals més importants, estan molt orientades al dièsel. Però el canviarem, com totes les altres coses."
L'únic problema que pot tenir aquest model en comparació amb les camper amb motors de combustió és que les millors versions d'aquesta furgoneta elèctrica que eren una autonomia d'uns 400 km, una xifra que es queda realment curta per a un model pensat per a llargs viatges i llargues rutes.